Meningen/ervaringen Online Banden kopen + welke bandenmaat?

Geachte mede forummers,

Ik zou graag jullie mening/ informatie hebben over de volgende site:
Banden Online Belgie - Autobanden, Online banden, Banden met korting, goedkope banden, band[pneus_online]--S-[Keyword}]&xts=223987&gclid=CO7gg9Tsu7oCFcmV3godoVsANA

Iemand hier al ervaringen mee? Iets gekocht? Positieve/ negatieve dingen?

Ga morgen, als alles goed verloopt, een setje 17 inch originele Detroit velgen ophalen voor mijn Polo 6R. Hier zouden dus winterbanden moeten opkomen..

Heeft er iemand evt nog aanbevelingen wat goede winterbanden zijn en welke ik zeker niet moet nemen?

Mijn oog in namelijk gevallen op deze band:BANDEN FALKEN AUTO EUROWINTER HS449 - 215/40 R17 87 V XL: verkoop van FALKEN AUTO op Pneus-Online
Ze kost op deze website 104 euro en bij de bandenzaak hier in de buurt 171 euro. Kritisch denkend zeg ik dan dat dit te mooi is om waard te zijn... Als ze ik ze online koop dan worden ze gratis thuis geleverd en moet ik nog eens tellen op een 15-20 euro per band om deze te laten opleggen. Ik kom dan per band 52 euro goedkoper uit (in totaal 200 euro). Dat is toch al een aardig verschil als je het mij vraagt. Zit hier een addertje onder het gras of niet, wat denken jullie?

Daarnaast heb ik nog een 2de vraag. De velgen zijn 5x100 7J breed en et 46.
Origineel moet er een 215 40 R17 op. Mijn auto is verlaagd en de zomer rij ik ook met een 17 inch setje met de volgende specs: 7,5 J breed ET 35. Hier ligt een 215 40 R 17 op, maar bij grote oneffenheden in het wegdek, afdraaien,... lopen de banden aan in de plastieken wielkuipen.
Moet nu ik op mijn winterset een 205 of 215 leggen? ik redeneer volgens het principe dat de wintervelgen smaller zijn en meer naar binnen zullen vallen (hogere ET) dat het beter is om een 215 te leggen. Bovendien heb je dan ook een stootrand, want in de winter weet je nooit wat je kan tegenkomen op de weg, sneeuw,... Bovendien ligt op een Winterdag de auto ook al niet zo laag als hij nu ligt. Wat zouden jullie doen?

Met vriendelijke groeten

Daniël
 
Ik heb 195/50/16 Dunlop Wintersport 3d op lichtmetaal laten leggen een aantal jaar terug. Fijne band, stil en heeft goede rijeigenschappen in de winter, is ook droog ook nog vrij goed. Imiddels opgevolgd door de 4D.
 
Vanochtend ben ik toevallig naar de euromaster geweest om de achterbanden van de A6 van mijn vader te laten vervangen. Er zaten Falken banden op, met nog 5mm profiel. Ze waren echt extreem gecupt, niet normaal! Allemaal oneffenheden in de band, wat weer resulteert in trillingen. De achterophanging ook laten nakijken maar die was nog in perfecte staat zei de monteur (mag ook wel met die km stand en leeftijd...).

Ik bestel ze in ieder geval niet!
 
Mijn vader rijd echt bij wijze van nog langzamer dan de algemene oma hahahha
Ja bandendruk kan het ook niet zijn, die check ik elke 2 weken als ik de auto was... Ja is ook zo, kan ook een slechte partij banden zijn geweest of iets dergelijks :(
 
Cuppen kan heel veel oorzaken hebben, waaronder ook de vorm van het profiel, de auto waar de banden op zitten en of ze voor of achter gemonteerd zijn. In veel gevallen is het een combinatie van factoren die leiden tot cuppen, je kunt daarom niet stellen dat bepaalde merken snel cuppen, of juist niet.

Ik heb eens Michelin Pilot Exalto's gehad die er om bekend bleken te staan dat ze snel cupten. Dat deden ze bij mij ook, op de achteras, op de vooras juist niet. Een keer per jaar van as wisselen en het probleem was opgelost.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!