Voorstellen Maxxer

Hallo,

Ik ben Niels en ik heb een gechipte 1.2 tdi 6R Bluemotion.

Super veel plannen heb ik er niet mee, maar wel wat praktische waaronder het al gedane chippen met n tikkie meer koppel wat wel fijner rijdt. Wel jammer dat er nog steeds niemand thuis is tussen de 1000 en 2000 toeren.

Misschien nog een keer een andere radio, maar aangezien ik een BT ding heb op het dashbord hou ik dan een gat over... maar goed

Misschien nog verlagen, maar dan zal die meer gaan verbruiken en weet niet of ik dat wil gaan merken.

Grtz,
Niels
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ~100pk 
Oke tijd voor een uppdate mag wel vind ik, dus bij deze de update.

Inmiddels al een tijdje gechipt met de pasklare optie van VagTechniek. Verbruik ligt nu gemiddeld ongeveer op 1:22 ofzo. Moet moeite doen maar kan op boordcomputer nog steeds 4 liter op 100km voor elkaar krijgen (dus 1:25), maar dit dank ik wel aan het 100-beleid overdag momenteel. Het echte verbruik, dus niet via de boordcomputer, ligt rond de 1:18 ongeveer, welke ik meestal na elke tankbeurt even uitreken en de dagteller weer op nul zet. Kat, DPF en ERG zijn nog gewoon aanwezig, actief en normaal werkend.

Verder had ik van de zomer achteruitrijcamera bij het logo geïnstalleerd en via de rns315 werkend gekregen en dit heeft altijd goed gewerkt. Momenteel echter is er iets mis wat denk ik de beeldomvormer gesloopt heeft, of alles heeft ineens geen constant 12v. Paar dagen terug deed ie al raar dat de badge niet terug kwam, maar nu reageert ie zelfs niet meer als ik 'm in de achteruit zet. Beeld blijft ook zwart. Kortom wanneer het weer het toelaat moet ik de 12V vanaf de zekeringkast checken en het signaalkabel vanaf de achteruitrijverlichtingskabel (wat een woord). Dit alles heeft denk ik te maken met een niet helemaal 100% in orde zijnde aanhanger-stekker (niet die op de auto, maar aanhanger zelf). Wat deze precies gedaan had, geen idee, maar blijkbaar dus ergens kortsluiting maken met dit als gevolg.

Ik had ook carbon en zwart glans en zwart mat emblemen gehaald (via ome Ali), maar ik raad mensen aan om de emblemen die er op zitten te spuiten of wrappen, want de pasvorm van die Ali-artikelen is niet spot-on en past net niet goed genoeg. Dwz, het zit te los en je verliest het onderweg, of door de zomerhitte knapt het kapot omdat het onder druk gemonteerd is.

Verder met vcds dagrijverlichting en bochtenverlichting aangezet en damn, die bochtenverlichting is echt een must gewoon! Had ook nog "remlicht via canbus" uit gezet... met als gevolg kwam ik achter in het donker... ik reed zonder remlicht, want deze is enkel via canbus (tsja wist ik veel haha). Dus laptop er weer aan en die optie maar weer op AAN gezet. Verder had ik nog de optie aangezet om achterklep open te 'poppen' met afstandbediening, hierover hieronder meer.

Onlangs heeft de Polo weer een jaartje APK, dus alles is blijkbaar nog goed genoeg bevonden, dus ondanks de achteruitrijcamera-issues (en ook actuator voor de achterklepbadge-motor (waarschijnlijk constant12V issue)) was er geen echt probleem. Dit laatste dank ik aan het feit dat de achterklep nu nog open kon met de afstandsbediening, want voor de APK MOET deze open kunnen want deze geeft toegang tot de personen-ruimte.

Mijn ideetjes en dingetjes enzo:

Ik heb zitten denken aan 17" wielen en wat omlaag, echter zullen die wielen icm de verlaging het verbruik omhoog gooien en ga ik dus niet doen. Ja ook de verlaging gooit het verbruik omhoog omdat de wind bij nette verlaging nu merendeels enkel OVER de auto kan en niet echt meer er onder door.

Andere koplampunits icm xenon of led stonden ook nog op dit lijstje, echter gaat dit niet door, of ik moet hier opnieuw weer even in duiken, want met name icm mijn boordnetcomputer zou dit wat lastiger worden, met fysieke aanpassingen bekabeling als gevolg en weet nog niet of ik dit wil doen. Heb er momenteel H4 in zitten namelijk.

Zat verder nog aan een rns315 (lookalike) te denken, echter heb ik nu zo'n mooi bluetooth ding op me dashbord zitten en al die radio-units hebben built in bluetooth. Met als gevolg dat ik dat dash-ding dan weg wil hebben, maar dan hou ik een gat over, met als gevolg dat ik 'even' het dashbord moet wisselen voor een gatloze versie. Kortom of ik deze moeite wil doen weet ik nog niet echt zeker, want is toch weer een lekkere klus voor enkel radio wisselen wat enkel 4 schroefjes moeite zou zijn...


Tot slot nog een vraag over de versnellingsbakken van de 1.2 TDI's van met name 2013 of omstreken. Kan het zijn dat deze standaard wat gieren, of hoor ik de bak gewoon meer omdat deze juist aan de bestuurderskant zit? De bak zit momenteel rond de 250.000 km.


Nou dit dus allemaal.

Al met al best tevreden met de wagen, zeker nu die weer verse APK heeft haha.

Groetjes, Niels
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI ~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!