Map senor

Beste mede polo rijders

Ik heb enkele maanden geleden mijn 1.2 TSI laten chippen. Ik ben zeer tevreden over het resultaat, ik ben van de 90pk naar de 140pk gegaan en van de 125nm koppel naar de 245nm koppel gegaan, dat is een serieuse verbeteringen en een flinke boost in snelheid en acceleratie

MAAR (er is altijd een maar)
De turbodruk is hierdoor ook flink omhoog gegaan en door die verandering klinkt mijn overdrukventiel (blow off valve) nu dus als een natte scheet en voorheen klonk het als het zoete geluid van een flinke zweepslag.
Het overdrukventiel is gemonteerd bovenop het gasklappenhuis en heb de luchtmassameter die daar zit op het overdrukventiel aangesloten. (Het is een plug and play set die ik van mijn zus en zwager gekregen heb)

Dat "zweepgeluid" zou ik heel graag terug halen.

nu is mijn vraag: als ik 2 nieuwe luchtmassameters aanschaf die voorgeprogameerd zijn op een hogere turbodruk, is het probleem dan verholpen? Of is het aan te raden dat ik een andere manier vind om een overdrukventiel te monteren?

Alvast hartenljjl bedankt voor het lezen en voor het meedenken tot een oplossing

Nick
 

Bijlagen

  • 20190319_144331.jpg
    20190319_144331.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 27
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 145PK (chiped) 
Een LMM of MAP sensor meten dingen die dragen niet bij aan het geluid wat je blow-off maakt.... ik heb op mijn cupra 1.8 250pk een Forge zitten, kost wat maar dan heb je ook wat
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik ben aan het googlen gegaan en heb een paar goeie vervangingen gevonden. Na de grote beurd volgende week ga ik een goede bestellen van forge! Ben dat nepspul nu eigelijk wel zat!

Iedereen super bedankt voor het meedenken!!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 145PK (chiped) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!