maffe clima unit

geachte forummers, ik heb een polo BM van mei 2011 met nog de clima unit met blauwe verlichting, nu doet ding ding vanalles zelf zonder dat ik dat wil, ik heb problemen met onderstaande 3 issues..

1. De regelknop van de ventilator reageert niet goed, verdraai ik de knop 1 klik dan reageert de unit niet, ik moet eerst een flinke draai geven (dan gaat ie uit of voluit aan) voordat er een reactie komt, waarna ik fijn af kan stellen.

2. Stel ik de temperatuur in en zet de ventilator op 3 streepjes dan regelt hij dit na een paar minuten vanzelf terug naar 1 streepje, dit doet hij zowel bij airco aan als airco uit.

3. gaat de auto in zijn achteruit dan begint de ventilator bijna voluit te lopen... ga je weer vooruit rijden dan regelt hij de ventilator weer terug.

hebben jullie dit ook??
 
Haha, jij hebt wel een hele bijzondere airco! De punten die jij beschrijft heb ik in ieder geval niet. De regelknop werkt hier gewoon zoals je verwacht, en met achteruit rijden gaat hij ook niet harder blazen. Lijkt op een slechte aansluiting of een defecte unit.
 
Volgens mij probeer jij dingen handmatig in te stellen wat je airco unit voor jou automatisch wil doen...

Ik zet temp tussen ongeveer op 22 graden en alles op auto.. (Airco alleen aan als het echt te heet wordt) en hij regelt echt alles zelf..
 
@hakanC, hij mag best dingen automatisch doen van me maar dan wel als ie in de automatisch stand staat. lijkt me dat als ik handmatig temperatuur, fan speed, en opening waar hij doorheen moet blazen instel, de unit niet alsnog zelf de fan speed gaat bepalen.
 
Dat 'ie harder gaat lopen bij achteruitrijden lijkt maar zo; de recirculatieklep wordt dan automatisch gesloten zodat je geen uitlaatgassen in de auto krijgt. Dat klinkt alsof hij harder gaat draaien.
Het trage reageren op draaien aan de knop is normaal.
Waarom gebruik je een automatische airco handmatig? Dat ding heeft meerdere sensoren en bepaalt zelf de meest gunstige uitstroomopening en snelheid. Als je dat niet wil had je een paar honderd euro kunnen besparen en en handmatige airco kunnen nemen. Omdat ik niet altijd in de droge aircolucht wil zitten zet ik hem altijd op "auto" en druk dan op AC zodat de lucht niet gedroogd/gekoel wordt (tenzij het te warm is natuurlijk). Bespaart ook een hoop brandstof en scheelt 5 PK.
Dat jouw Polo van mei 2011 nog een blauw display heeft is niet zo vreemd. Pas vanaf productieweek 22 wordt modeljaar 2012 gemaakt en die heeft de zwart-witte bediening.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!