lokatie koelvloeistof niveau sensor 75pk motor

Hoi, afgelopen week hebben we een polo variant opgehaald die min of meer ok is.

Ding loopt prima en zoals je bij een nieuwe auto altijd hebt, zijn er wat dingetjes die je meteen in orde wil hebben. Zo heb ik de bouten van de stuurkruiskoppelingen aangedraaid wat een berg speling ophief, de tellerlampjes vernieuwd zodat alles weer werkt en de koelvloeistofsensor vervangen want de meter kwam zo goed als niet uit de hoek.

Alleen nu viert het koelvloeistoflampje feest. De temperatuurmeter doet weer wat meer, maar geen 90*, ik vermoed dat de thermostaat open staat of afwezig is, dat komt later, het KV niveau is goed, maar toch knippert dat lampje de hele tijd.

Normaal zou ik de sensor op het expansievat vervangen, ware het niet dat daar geen sensor zit. Heeft iemand een idee waar ergens een niveau sensor zit of waarom dat lampje anders blijft knipperen? Moet er een code gewist oid? Ik heb hier al flink lopen zoeken, maar het antwoord nog niet gevonden.

Hopelijk weet iemand het, of is er een plaatje van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet hier werkelijk niemand waar de vloeistofniveausensor zit in een systeem met een tankje zonder sensor? Het gaat om een 1.6 75pk van '99. Overigens is de thermostaat nu ook vervangen, de auto wordt binnen een km lekker warm en de meter loopt op naar de 90*, dus dat is weer ok. Ding rijdt prima, ik krijg 'm niet oververhit, maar dat irritante knipperlampje blijft.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!