Let op Blue GT eigenaren, ze willen onze auto's stelen

Vanmorgen bij mijn Blue GT aangekomen, het hele tellerhuis eruit gejat. Geen enkel spoor van inbraak, zeer profi gedaan. Zoals hier al eerder te lezen was, kunnen ze met het tellerhuis klooien en daarna vrolijk je complete auto stelen. Dus het is nu wachten totdat hij gestolen gaat worden.

Volgens de garage was het zelfs niet ondenkbaar dat ze met een aantal tellerhuizen een oplossing zoeken om iedere willekeurige Blue GT te jatten. Ik weet dit niet zeker, en wil niemand onnodig bang maken maar let even wat beter op je auto de komende tijd.

Hij is nu bij de dealer voor een nieuw tellerhuis en sleutelcodes, maar het is maar zeer de vraag of het probleem daarmee opgelost is. Als jullie tips hebben in de vorm van alarminstallaties, trackers, sloten of iets anders hoor ik het graag. Het is geen leaseauto, dus als hij gestolen zou worden ben ik denk ik toch al snel een paar duizend euro kwijt. Afgezien van alle toestanden waar ik geen zin in heb.

dash.jpg
 
Wow.... Dit keer geen navigatie, maar een tellerunit. Dat was wel even schrikken zeker? Lijkt me echt zo een bangmakende ontdekking als je in de auto stapt! Hij is er wel ultra netjes uitgehaald inderdaad.

Misschien wou iemand met een <2012 model ook needle sweep?Stick Out Tongue

Nee maar even zonder gein. Ik ben benieuwd wat ze er aan gaan doen. Als je nieuwe sleutelcodes hebt kunnen ze dan zeker weten de auto niet meer meenemen? Was het portier ook onbeschadigd? (de bekende truc met het openen van de deur en het uitzetten van het alarm voordat ie afgaat?).
 
Ik heb er bewust geen navigatie in laten plaatsen. Ik woon in Amsterdam, er wordt hier vrij veel gestolen zeg maar. Ik heb op het oog de goedkoopste radio erin zitten, erachter zit een veel duurdere installatie maar onzichtbaar. Daar zijn ze gelukkig afgebleven.

De deur is onbeschadigd, het alarm is wel afgegaan. Ik hoorde het wel, maar toen ik uit het raam keek zag ik niemand bij mijn auto en de knipperlichten deden ook niets. Er staan wel 100 auto's in mijn straat, ik ging er vanuit dat het een ander was.

Er is hier ook al een topic over een gestolen GTI, ondanks nieuwe sleutelcodes. Ik denk dat ze de gestolen tellerunit kunnen plaatsen en daar sleutels voor hebben gemaakt. In theorie kunnen ze dus met mijn tellerunit een andere Blue GT stelen. Vandaar dat ik ook iedereen wil waarschuwen.

Ik ga nu wel maatregelen nemen zodat mijn auto niet gestolen kan worden, want ik heb weinig keuze. Desnoods ga ik er een paar weken in slapen, mijn auto krijgen ze niet. Maar het is algemeen bekend dat er tegenwoordig op bestelling gestolen wordt, dus dan zoeken ze gewoon een andere.
 
Goede instelling! Misschien een stuurslot? (zo een geel ding voor op je stuur). Dat lijkt mij het goedkoopste op dit moment. Anders moet je eens kijken voor een bearlock. Zelf heb ik wel de RNS310. Daarvoor heb ik een NaviLock bijgeleverd gekregen. Maak me altijd geen zorgen meer over mn navigatie als die er op zit (heb echter wel foto's gezien waar ze gewoon de hele zooi aggort hebben getrokken, inclusief lock, voor de navigatie).

Ik zou gewoon met een sniper bij je raam gaan waken Stick Out Tongue En je auto onder 20KV zetten met hoog ampèrage :grin:
 
Klote voor je! Goed dat je zelf beseft dat de kans dat ze terug komen erg groot is.

Dure alarminstallaties kun je beter links laten liggen en kijken naar "mechanische" beveiliging zoals een ouderwetse stuurslot of bearlock.
 
Beste leden,

Dit is bij mij al 2 keer gebeurd...1ste keer toen ik de auto ongeveer 3 maandenhad hebben ze het instrumentenpaneel niet meegenomen (waarschijnlijk zijn zegestoord), maar er zat een motorblokkade op en kon ik dus niks! Weggesleeptnaar de garage, kwamen ze erachter dat het paneel er los in zat...Toen hebbenze een nieuwe erin gezet en alle storingen verholpen (ze hebben zo lopen klotenmet hun laptop, dat er 600.000km op de teller stond)! Netjes aangifte gedaan enook erbij gezegd die komen geheid terug...Toen ging het maanden goed, maar toenik de auto ongeveer 7 maanden had ging weer mis en toen hebben ze hebben ze hetinstrumentenpaneel wel uitgejat (dat plaatje van ieism komt mij heeeeel bekendvoor, zag er bij mij precies hetzelfde uit)....Dit keer zat er wel een dikkekras op mijn deur!!Maar beide keren geen braakschade....Auto werd afgesleept enkeurig gerepareerd, zowel de kras als een nieuw paneel erin. Opnieuw aangiftegedaan, maar na een week de voor mij inmiddels welbekende brief ontvangen dater na "onderzoek" de aangifte wordt afgelegd etcetera....Overigensbij het vervangen van de panelen geen nieuwe sleutels maar gewoon nieuwesleutelcodes die erop gezet zijn!

Een instrumentenpaneel is volgens mij ongeveer € 400,-, dus zoveel geld zijn zeniet waard vind ik!

Die van mij is rij ik ook prive, maar ben zeer goed verzekerd (all risk met 3jaar nieuwwaarde) bij VW bank.

Ik had zelfs in mijn handschoenenkastje de autopapieren en zonnebril perongeluk laten liggen maar daar hebben ze niet eens gekeken want het lag er nogin!

Tegenwoordig parkeer ik me auto op een open plek, waar ook camera'shangen...Tot nu toe gaat het goed!Al hangen er ook camera’s waar ik de autonormaal parkeer, maar daar is het niet zo open…

Maar we kunnen erop rekenen, dat ze toch weer terugkomen...Ik tref verder geenextra beveiligingen, want als ze de auto echt willen stelen zal het toch lukkenen aangezien ik goed verzekerd ben maak ik me geen zorgen...Natuurlijk is hetallemaal ontzettend veel gezeik en zit ik er niet op te wachten!!!

Groeten
 
Nou, uiteindelijk was het gewoon wachten op het onvermijdelijke. Eerst nog eens mijn ruit ingeslagen en een week later was de Blue GT weg. Ondanks een klasse 3 alarm, maar gelukkig wel goed verzekerd.

Een paar wijze lessen voor andere Polo liefhebbers:
0. Polo's worden heel erg veel gestolen. Meer dan 700 keer in 2013 volgens mijn verzekeraar
1. Zorg dat je goed verzekerd bent, tegen nieuwwaarde in ieder geval. Let ook op dat je een vervangende auto krijgt, ik krijg alleen een vrij karige vergoeding en je bent zomaar twee maanden verder voordat je weer een nieuwe kan kopen.
2. Een alarm heeft weinig zin, maar is wel nodig voor de verzekering. Zorg dat je aan alle voorwaarden van je verzekeraar voldoet! Geen alarm is vaak meteen al een probleem.
3. Haal ALLE spullen ALTIJD uit je auto, op je inboedelverzekering krijg je dit vaak niet terug, zeker als het een auto van de zaak betreft. En het is ook heel vervelend als je van alles kwijt bent.
4. Audio installatie of accessoires in een lease/bedrijfs auto? Laat de factuur op naam van het bedrijf zetten, als je het prive hebt aangeschaft ben je er niet voor verzekerd.

Nu moet ik een nieuwe auto uit gaan zoeken. Het gaat helaas geen Polo meer worden ook al zou ik dat wel graag willen. Ik heb gewoon geen zin meer om dit gedoe weer mee te maken dus ik koop wel iets dat minder populair is bij autodieven.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!