Lekkage, natte vloer

Door de langdurige regenval heb ik sinds kort flinke waterophoping op de vloer aan de gehele linkerkant in de auto.
Tijdens een carwash geen lekkages kunnen betrappen met het blote oog, pas bij langdurig regenval begint er zich water op te hopen op de vloer.
Heb begin van het jaar aantal keer de voorbumper en spatborden eraf gehad en schoongemaakt. Maar denk niet dat dat de oorzaak is aangezien het ook linksachter drijfnat is.
Vorige week deurpanelen verwijderd en rondom de metalen plaat die vastzit aan de deur zag ik dat de kit verrot was, nieuwe kit rondom gespoten, vloer drooggezogen, maar na een nachtje regenen was het weer zeiknat.

De lekkage treed dus alleen op aan de linkerkant; bestuurderzijde en linker achterpassagier, tijdens langdurig regenval.
Iemand ervaring met wat evt. andere oorzaken kunnen zijn?
 
Mijn vorige VW had dit ook, heeft heel lang geduurd voordat het gevonden was. De garage heeft het na 4 afspraken uiteindelijk niet gevonden, toen ben ik zelf maar gaan zoeken. Je moet heel methodisch te werk gaan en één voor één alle oorzaken uitsluiten. Je kan van binnen in de auto niet zien waar het vandaan komt, het loopt langs de binnenkant van het koetswerk naar het laagste punt. Ook lekkage voorin de auto zal achterin lopen. Bij mij leek het van achter te komen, maar was het helemaal voorin. Links en rechts is wel een goede indicatie, omdat de tunnel ertussen zit en het water daar niet doorheen kan.

1. Maak je parafaan en de gaatjes waar het water door moet lopen schoon, hier kunnen bladeren en vuil in zitten en dan loopt het water zo je voetenruimte in. Als je het goed hebt gedaan kan je voorzichtig wat water op je voorruit laten lopen, alles wat je erop giet vang je op (meestal boven je voorwiel) en je kijkt of het ongeveer evenveel wat. Doe dit per "kant" van het voorruit, aan beide zijden zitten gootjes.

2. Gaatjes onder in de deur, dit is simpel door te prikkken. Als je water langs je zijramen giet moet het er helemaal onder aan de deur weer uitkomen.

3. Dak. Bij mij was het schuifdak zelf netjes dicht, maar onder het dak zat een gootje om het water af te voeren. Dit loopt door je A-stijl naar beneden. Bij mij liep het water direct bij de pedalen de auto in.

4. Deurrubbers. Deze zijn bij mij toen allemaal vervangen, maar dit zou ik als laatste proberen omdat het duur is en er zoveel andere mogelijke oorzaken zijn.

Nog een tip, ga hier direct mee aan de slag, je auto gaat er snel muf van ruiken en schimmelen. Dat is er bijna niet uit te krijgen, en volgens mij niet echt goed voor je gezondheid. Met een waterstofzuiger kan je het meeste eruit krijgen, maar het schuim onder de vloer droogt heel langzaam. Als je de auto bij iemand binnen kan zetten zou ik dat doen, ander zou ik er een hoes overheen doen. Ik heb uiteindelijk mijn auto ingeruild omdat hij naar champignons bleef ruiken, zelfs maanden later na twee keer een professionele reiniging.
 
Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag! En hou jullie op de hoogte.

Heb je je voorruit laten vervangen?

Nee...

2. Gaatjes onder in de deur, dit is simpel door te prikkken. Als je water langs je zijramen giet moet het er helemaal onder aan de deur weer uitkomen.

Kan je me vertellen waar ik deze gaatjes precies door moet prikken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag! En hou jullie op de hoogte.



Nee...



Kan je me vertellen waar ik deze gaatjes precies door moet prikken?

Bij mijn Golf zaten ze onder aan de deur, op het laagste punt. Bedenk even waar water dat in de deur loopt heen zou moeten lopen, daar zouden ze moeten zitten. Best mogelijk dat ze bij mijn polo ergens anders zitten. Giet maar eens een glas water langs je raam en kijk waar/of het er uit komt.
 
Ik heb vanmiddag dus de paravan eraf gehaald. Klein beetje modder kunnen weghalen, niet echt veel. Vraag me af of daar de verstopping zit. Onder de ruitenwissermotor zit wel veel troep, maar kan daar niet bij.

Zonder paravan zie ik het water langs de voorruit naar beneden stromen onder de ruitenwissermotor door maar geen idee waarnaartoe. Zie wel wat water bij mn wielkast en onder mn auto eruit lopen, maar kan niet echt bevestigen of het dezelfde hoeveelheden zijn, beetje lastig en vaag dit allemaal. Blijft gewoon gissen...

En nog iets, ik kon zo op het blote oog geen afwateringsgaten of gootjes onder de paravan zien of vinden... Waar kan ik deze vinden?

Maar goed, nu dus weer afwachten of het droog blijft, heb er eigenlijk weinig vertrouwen in omdat ik dus geen afwateringgaatjes of gootjes kon vinden en die te ontstoppen.

Ik heb dus geen dakraam en mn voorruit is nooit vervangen. Iemand die me weer een beetje in de juiste richting van de lekkage kan sturen?

IMG_3979.png

Bij de rode cirkels heb ik dus enigzins wat troep kunnen verwijderen, bij de pijl zit meer troep maar kan daar niet bij...
 
Radeloos...

Heb vorige week maandag (4-10) nogmaals de paravan eraf gehaald en met behulp van een stofzuiger met mondstuk nog wat troep kunnen wegzuigen. Vervolgens met de waterstofzuiger het overtollige water weggezogen voor zover mogelijk was.

Nu een week en vele regenbuien later zie ik op het eerste oog geen plassen water en voelt het droog aan.

MAAR... als ik druk zet op de vloer zie ik weer water omhoog komen. Dit keer alleen bij de bestuurder. Achter lijkt het droog te blijven. Nou weet ik dus niet of de lekkage minder is geworden, of dat door de veelvuldige lekkages het isolatiemateriaal en vloer is gaan uitzetten waardoor het nu LIJKT alsof er geen plas ligt.

Ik heb dus vanwege deze lekkage, flink last van beslagen ramen aan de binnenzijde. Dat wordt heel vervelend als het straks gaat vriezen. Zijn deze beslagen ramen nog een aanwijzing op iets misschien?

Ik ben echt radeloos hoe ik deze lekkage moet oplossen en word er echt moedeloos van...
 
Je hebt me verkeerd begrepen over de waterstofzuiger haha. Ik heb de waterstofzuiger gebruikt om het overtollige water uit de vloer te zuigen. Sorry voor de verwarring.

Maar ik kan die afvoergaten echt niet zien hoor als de paravan verwijderd is.

@striker
Ik zal hier van de week nog eens naar kijken. Bedankt.
 
Hopelijk geef ik je het verlossende antwoord.
Dit heb ik namelijk ook gehad.

Probeer eerst eens je vloer deels los te krijgen. Vraag of iemand je mee kan helpen.
Pak een maatbeker vul hem met water en probeer eens in de zeikanten van het raam water in te gooien. Links/rechts onder waar de lekkage zit.
Waarschijnlijk loopt het gewoon na binnen.
Bij het verwijderen van een van de zeischermen zit onder de "ruitenwisser bak" dat zwarte ding. moet je een bout daaronder los draaien. Hoogstwaarschijnlijk ben je deze vergeten terug te plaatsen. Zonder deze bout giet het water je zo na binnen.

Ik heb zelf met keukenpapier zoveel mogelijk water gedept. Je ramen blijven inderdaad beslagen de eerste tijd. het gaat ook muf ruiken.
Ook heb ik constant een bison vochtvreter erin gehad. Ik zou de grote variant nemen want als het eenmaal werkt kan je hem 2x per dag leeg maken
En elke avond de ramen open in de garage voor eventuele geurtjes eruit te krijgen.
Binnen 2 weken was die kurkendroog en stonk niet

Toen die eenmaal droog was alles weer gemonteerd van de zeilijsten van de vloerbekleding en nergens meer last van
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!