LED achteruitlicht

Hey!

Nu ik lekker bezig ben met mijn Polo BM '11 ben ik alweer op zoek naar een ander project. Ik zie dat sommigen van jullie LED achteruitlicht hebben, dat ziet er gaaf uit en geeft ook nog eens fel lichf. Wat trouwens ook wel handig is met achteruit rijden!

Ik zie trouwens ook dat sommigen 2 achteruitlampjes hebben. Nóg beter!

Is het gewoon een kwestie van nieuw lampje erin? Of gaat het verder?

Thanks gasten!
 
Als je 2 achteruitrijlichten wil hebben zul je een engelse achterlicht unit moeten plaatsen.

(je bedoeld zoals het plaatje hieronder toch?)
3031t_5.jpg


LED verlichting zegt mij zo niks.. Wat bedoel je daar precies mee?
 
WobbleKid, precies! Van wie was die Polo ook alweer?

Engelse achterlichten. Waar kan ik die bestellen? :confused: en is dit proces van verwisselen ook gewoon "plug&play" net als de koplampen? Of komt er wat meer bij kijken?

Waarom ik LED wil als achteruitlicht? Omdat ik begreep dat dat lekker fel is, en wel handig met achteruit rijden. Dan zie je meer!
 
WobbleKid, precies! Van wie was die Polo ook alweer?

Engelse achterlichten. Waar kan ik die bestellen? :confused: en is dit proces van verwisselen ook gewoon "plug&play" net als de koplampen? Of komt er wat meer bij kijken?

Dat is de ex-polo van deMercer. Je zou met hem contact kunnen opnemen over het hoe of wat. Als ik zijn deze post in zijn garage topic mag geloven was het min of meer plug-and-play wat betreft de engelse unit.
 
Klopt helemaal, dat dat mijn ex-GTI was.
Plug & Play zou ik het niet willen noemen. Er komt meer kijken, waaronder aanpassingen in de beide achterlichtunits. Ik heb daar ook een mooie handleiding voor geschreven, maar het lijkt erop dat die is verdwenen sinds we geen WordPress-gedeelte meer hebben op ons forum. Althans, ik kan 'm niet meer vinden :oops:
Wellicht dat Johan of Maik deze weer eenvoudig tevoorschijn kan toveren?

Kort samengevat heb ik het volgende gedaan:
- twee stroompaden in het binnenwerk van de UK versie doorgeknipt, die van de rem en die van het lampje rechtsonder
- een diode in het stroompad van het remlicht gesoldeerd
- een diode tussen het doodlopende pad naar het stroompad van het remlicht gesoldeerd (na de diode)
- een (afkoppelbare) stroomdraad gesoldeerd tussen de rechter- en de linkerunit, namelijk van het achteruitrijlicht naar het lampje rechtsonder in de linkerunit
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!