lampen verzwakken een beetje

krisrock

Bekend lid
1,745
178
92
Hallo allemaal,

het viel me op dat als ik de koppeling oplaat komen of aan het stuur beweeg bij stil stand de H7 koplampen een beetje verzwakken (dimmen) dit zelfde gebeurt ook met de dagrijlampen.... zijn er nog meer die hier last van hebben? of is dit normaal?

Heb volgens mij ooit een keer iets op het forum gelezen van ongeveer het zelfde maar dit bericht kan ik nergens meer vinden.

Alvast bedankt

Gr KrisRock
 
dit is normaal :) De auto heeft een elektrische stuurbekrachtigings pomp, en de dynamo levert nog niet genoeg stroom bij stationair. Hierdoor wordt de spanning dus even te laag, zelfde als auto starten met lichten aan
 
Die spanningsval is vrij normaal. Op moment dat jij stuurt en de motor draait stationair word er heel veel stroom gevraagd maar de dynamo kan zoveel niet leveren. Dus wordt de rest uit je accu gehaald. Daar is deze immers voor bedoeld.

De H7 lampen kunnen prima tegen die spanningsdaling daar hoef je je geen zorgen om te maken ;) :mrgreen:
 
Heb ik ook last van,. bij mijn 9n. Heb al een keer mijn spanningregelaar in mijn dynamo laten nakijken maar die is gewoon goed.
Heb zelf als ik mijn ventilatoren voor de kachel heb aanstaan en ik stuur, dat deze langzamer gaan draaien. Kennelijk dat de stuurbekrachtingspomp ook veel stroom (vermogen? ampere? wat is het? :) ) vraagt.
 
Iedere auto heeft het. Daar durf ik mn hand voor in het vuur te steken. Bij die fiesta. Zet je lampen aan en dan de achterruitverwarming eens erbij. Dan dimmen ze ook iets.

:!: Een fiesta heeft de stuurpomp direct op de motor zitten en belast dus niet het electrisch gedeelte.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!