Lakschade door tankpomp

Met mijn slaperige hoofd ben ik vannochtend wezen tanken en doordat die kabel van de slang helemaal in dat ding zat en ik hem eruit wou halen stootte ik met het ijzeren gedeelte op de rand van de opening van de tank.

Er is nu een klein stipje lak vanaf gegaan en je ziet ook nog wit eronder. Als je erover heen gaat met je nagel voel je de schade. Weet niet zo goed hoe ik het moet noemen.

Kan ik hiermee langs gaan bij de reparateur? En wat zou zoiets kosten?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Lastig te zeggen zonder foto. Maar weet dat je voor kleine schade al zo 100-200eu kwijt bent. Kan je het aanstippen met een lakstift op kleurcode?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Lastig te zeggen zonder foto. Maar weet dat je voor kleine schade al zo 100-200eu kwijt bent. Kan je het aanstippen met een lakstift op kleurcode?

A3653E58-8D22-41FF-9E45-3570E7923127.jpegDat groene stipje is waar de schade zit. Dus niet op de tankklep zelf maar erboven op het exterieur en dan de rand daarvan.

Wat betreft een lakstift. Dat zou ik moeten uitzoeken. Maar aangezien je het witte gedeelte ziet is de lak beschadigd?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
In je kofferbak links naast je reservewiel heb je als het goed is een sticker, op die sticker staat de kleurcode van je auto. Op onderstaande sticker is dat LA3A. Bij bijv. Brezan automaterialen of online elders een lakstift bestellen.

Schermafbeelding 2020-10-19 om 16.38.00.png
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Heb al eens gehad dat ik na het tanken mijn benzine slang terughing, en spontaan die dieselslang uit de houder kwam vallen. Pats, zo met het metalen deel langs m’n auto. Dan sta je wel even te vloeken kan ik je wel vertellen.

Ps, ik zou dat stukje even bijstippen met een lakstift.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
In je kofferbak links naast je reservewiel heb je als het goed is een sticker, op die sticker staat de kleurcode van je auto. Op onderstaande sticker is dat LA3A. Bij bijv. Brezan automaterialen of online elders een lakstift bestellen.

Schermafbeelding 2020-10-19 om 16.38.00.png

Heb al eens gehad dat ik na het tanken mijn benzine slang terughing, en spontaan die dieselslang uit de houder kwam vallen. Pats, zo met het metalen deel langs m’n auto. Dan sta je wel even te vloeken kan ik je wel vertellen.

Ps, ik zou dat stukje even bijstippen met een lakstift.

Ik snap wat je bedoeld. Al is dit vergeleken met dat wat jij zegt niks, toch als liefhebber doet het even pijn. Want je probeert er zo goed mogelijk voor te zorgen.

Is het echt alleen bijstippen of moet ik daarna nog wat handelingen verrichten? Polijsten etc?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Is het echt alleen bijstippen of moet ik daarna nog wat handelingen verrichten? Polijsten etc?

Kijk, dat licht eraan hoe ver je het weg wilt hebben. Als het maar een klein plekje is, zou ik het bijtippen. Maar dat blijf je altijd zien.
Anders moet je hem naar een schadeherstelbedrijf brengen. Weet niet of dat het waard is.

Maak anders eens een foto van de beschadiging. ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Lakstift is waarschijnlijk veel te groot voor dat kleine plekje. Je kan beter bij een spotrepair bedrijf informeren naar de kosten. Zo'n kleine schade zal niet duur zijn gok ik.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!