Krasjes in lak

Ik heb mijn polo toen hij nieuw was laten behandelen met waxoyl, ik gebruik voor het wassen de shampoo van poor boys world. Ik spoel auto voor het wassen altijd schoon met water, en daarna gewoon wassen met de shampoo.
Ik droog hem met een natuurzeem, maar toch krijg ik kleine krasje in de lak.
Heeft iemand ideetje om dit op te lossen.
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Ik heb mijn polo toen hij nieuw was laten behandelen met waxoyl, ik gebruik voor het wassen de shampoo van poor boys world. Ik spoel auto voor het wassen altijd schoon met water, en daarna gewoon wassen met de shampoo.
Ik droog hem met een natuurzeem, maar toch krijg ik kleine krasje in de lak.
Heeft iemand ideetje om dit op te lossen.

Wat gebruik je tijdens het wassen, een spons?
Koop voor het wassen een washandschoen van Mequiars (microfiber wash mitt) en voor het drogen bijvoorbeeld een aquatec 500 syntetische droogdoek. En natuurlijk altijd je auto wassen met het twee emmer systeem. ;)
 
Wat wordt er bedoeld met het twee emmer systeem?
Waar koop je die spullen, ik koop meestal bij carclean.nl
Of zijn er nog andere, betere ?
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Bij Carclean ja. Met het twee emmer systeem wordt bedoeld dat je bijvoorbeeld de washandschoen tijdens het wassen 'uitspoelt' in de tweede emmer waar alleen water inzit. Je kunt hier heel veel over lezen in het forum van carclean. Ook is het niet aan te raden om je velgen te wassen met dezelfde spons/washandschoen als waar je de rest van de auto mee wast, dus de velgen altijd met een aparte spons oid wassen en een aparte emmer.
***Zo'n aquatec 500 droogdoek kun je kopen via een webwinkel of bij autoshop Automat.
Wat je eventueel ook kan kopen om je auto mee te drogen is zo'n drying towel, (delirium orange drying towel of Sensa aqua drying towel) ook verkrijgbaar bij carclean. Die doen hun werk ook goed maar ik vind ze persoonlijk nogal onhandig omdat ze zo groot zijn. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar zo'n aquatec 500.
Maar lees je maar eens in op het carclean forum over het twee emmer systeem wassen en bv het 5 stappen plan om je auto eens echt goed te wassen/poetsen.;)
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!