Koude motor onder de toeren en valt soms uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is dit een polo 6n??

Gasklephuis reinigen en opnieuw laten inleren, verder eventueel geheugen laten uitlezen op aanwezige storingen.
Kan ook zijn dat gasklephuis defect is, maar dat kun je zien met uitlezen als goed is, gaan wel vaker stuk.

of

Is het niet toevallig ook als je op de rem trapt? want de vaccuumslang van de rembekrachtiger wil ook wel eens stuk gaan.

Nadeel van de polo is dat vaak met een koude motor de olie door de carterontluchting naar de luchtfilter van de motor gaat en daardoor het gasklephuis vol komt te zitten met olie.
Uiteindelijk blijft de klep dan hangen door het vet...

Groeten RJ
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Als de motor eenmaal warm is dan heb ik geen problemen meer. Als ik de auto net start en lamp aan doe dan gaat ook de toerental nog meer naar beneden. Ik heb net gezien dat gasklephuis zelf schoonmaken kan en Gasklep inleren kan bij een 98er polo als volgt: accu pool even los en vast,contact aan zonder de auto te starten en het gaspedaal langzaam naar de boden trappen en langzaam weer terug laten komen.Motor starten zonder gas te geven en even stationair laten draaien. 90%kans dat het probleem dan verholpen is,heb dit namelijk al een aantal keren meegemaakt.

Is dit een idee om te proberen?
 
Ligt eraan wat je wil gaan doen.. je kan dit overigens beter even een garage aanmaken en dit onderwerp daarin bespreken ;) Kan je ook foto's van je polo neerzetten enz..

Probleem is opgelost dus kan lijkt mij dicht ;)
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!