Kosten opvragen code RCD310

Ik heb in januari een nieuwe Polo Bluemotion gekocht.

Ik heb de RCD310 vervangen door een RNS310.
Nu wil ik de RCD310 verkopen, alleen heb ik hier geen code bij gehad, deze staan ook nergens in de boekjes.

Op het forum zie ik dat ik deze kan opvragen bij de dealer, dus even gebeld..

Deze geeft aan dat ik de code bij hen kan opvragen, maar dat ik de RCD310 wel ingebouwd moet hebben en dan langskomen waarop ze de code dan kunnen uitlezen. Hieraan zijn wel kosten verbonden en ik moet rekenen op ongeveer 80 euro.

Gaat dat altijd zo? Ik moet dus eerst de RCD310 er weer inzetten en dan ook nog 80 euro betalen.

Ik vind dat ik recht heb op die code, ik heb toch gewoon betaald voor die radio.
Zoveel kan ik er niet eens meer voor krijgen, en dan gaat er ook nog 80 euro af..
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad: mijn dealer wilde er 50 Euro voor hebben. Ik heb toen (nadat ik weer afgekoeld was) met de servicemanager van de dealer contact opgenomen: ik koop daar dus MIJN auto van 21.000 Euro met dus MIJN radio erin en dan moet ik extra betalen om MIJN code te achterhalen? Dacht het niet. Daar was deze servicemeneer het mee eens en vervolgens werd de code zonder kosten opgevraagd.

Let op:
Mijn dealer kon de code niet zien omdat mijn auto in Wolfsburg was afgeleverd en hij moest dus inderdaad online (auto aan het diagnosesysteem) worden opgevraagd. VW's komen altijd met een niet-geactiveerde radio vanuit de fabriek bij de dealer. De dealer moet voor aflevering de radio activeren (radio koppelen aan de can-bus) en bijvoorbeeld de juiste taal instellen. Daarbij wordt de radiocode bekend!! Dus als jouw dealer beweert dat ze die niet hebben, dan zijn ze vergeten de code in het VW-systeem te vermelden, dat gebeurt namelijk altijd bij de service-informatie over de auto. NIET betalen dus!
 
Jongens bedankt voor de info.

Gistermiddag nog even gebeld met de dealer.
Omdat ik toch de Navilock laat inbouwen zullen zij kosteloos de code uitlezen/opvragen, moet alleen wel weer de RCD310 monteren, na het uitlezen zetten zij de RNS er voor mij in, aangezien een radio (de)monteren lastig wordt met een Navilock, hiervoor gebruiken zij een speciaal sleuteltje om de pinnen te monteren. Vraag me wel af hoe het dan gaat als ik zelf de radio weer eens wil vervangen..
 
Dealers toch..... Mijn dealer (waar ik de auto laat onderhouden) heeft de code voor mij kosteloos opgevraagd, gewoon service, ik ben niet boos geworden of weet ik veel wat. Auto is niet eens daar gekocht en bij die van mij zat er ook geen code bij.

Ze hoeven alleen maar in te loggen op een Duits systeem waar ze met Wxxxx nummer die op je radio staat de code kunnen opvragen. Ik heb ze enkel deze code doorgegeven, de radio is niet eens daar geweest.
 
Ze hoeven alleen maar in te loggen op een Duits systeem waar ze met Wxxxx nummer die op je radio staat de code kunnen opvragen. Ik heb ze enkel deze code doorgegeven, de radio is niet eens daar geweest.
Waarschijnlijk doen ze bij een RCD310 makkelijker dan een RNS510, verder is van belang of de radio ooit eerder geactiveerd is. Naast het serienummer van de radio hebben ze ook het framenummer van de auto nodig.

De dealer die de auto verkocht heeft zal waarschijnlijk beide nummers nog in zijn systemen hebben staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt het serienummer van de radio en het chassisnr van de auto nodig. De combi voer je in op ELSA ik log in en ga akkoord met de voorwaarden waarna ik de code krijg... appeltje eitje.
 
Bij mij is het uiteindelijk ook kosteloos gedaan i.c.m. met Navilock.

Eerst hebben ze mij € 115,- euro extra laten betalen. Kosten voor uitbouwen RCD310 en inbouwen RNS310.
Dit terwijl ik dit juist van hun moest omwisselen.

Inbouwen is ook totaal mislukt, veel dashboard onderdelen zwaar beschadigd. Echt zwaar onder de maat.
Na een klachtbrief en onderhandelingen is alles weer vervangen en die 115,- teruggekregen. (wel weer een boete van 91,- opgelopen omdat er natuurlijk geen parkeerschijf in de leenauto zat).

Ik ben niet helemaal tevreden over de gang van zaken in dit geval.
Zie bij anderen dat het dus ook goed kan gaan :)


speciaal sleuteltje gewoon een plate steek 10 is het ik bouw wekelijks een in.

Moet wel een hele platte steeksleutel zijn dan, past nauwelijks iets tussen.
Met een gewone beschadig ik het frame.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!