Koppeling

Goedendag allen,

Ik heb een polo 6r 1.2 en als ik deze stationair laat draaien bij een koude motor, dan hoor ik een klapperend/ tikkend geluid en als ik me koppeling indruk is het weer weg. En als ik me koppeling los laat is het weer terug.

het rare is ook hoe kouder het buiten is hoe meer ik het hoor. Dus als ik om 05:00 naar me werk vertrek(dan is het dus kouder) dan hoor ik het geluid harder dan als ik smiddags naar huis ga en dat het warmer is.( dan hoor ik het soms niet zelfs)

hebben mensen hier ook ervaring mee (gehad)?
En kan dit kwaad?

alvast bedankt voor het reageren
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Klinkt het alsof er iets los ligt? Lijkt het geluid uit je dashboardkastje te komen, of uit het rechter ventilatierooster en hoor je t (bijna) niet als je onder de motorkap luistert? De brandstofleiding loopt door de kokerbalk en kan daar tegenaan rammelen. Kan geen kwaad, maar wel irritant natuurlijk... Kan worden verholpen met een stukje isolatietape. Als de motor nog koud is, rammelt ie wat harder waardoor die leiding tegen de kokerbalk kan gaan tikken.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
WAt @pigeon zegt, Zou dan ook meteen je vliegwiel laten nakijken! Ik weet niet of de 1.2 een DMF heeft?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!