Kofferbaklampje Polo 9n3 Bluemotion

Vraagje...

Zit er in een Polo 9n3 Bluemotion eigenlijk een kofferbak lampje?
Aangezien ik veel savonds weg ben en soms wat uit me auto moet pakken zie ik niets omdat nu het lampje of het niet doet of er gewoon helemaal niet zit...

Heb welleens gehoord dat een Polo BM het alleen moet doen met het lampje dat bij de binnenspiegel zit en voor de rest helemaal geen lampjes heeft binnen...
 
De meeste Polo trendline's in NL zijn voorzien van het Optive pakket daarbij zit dan o.a. het kofferbaklampje. De Polo Bluemotion (9N3) heeft naar mijn weten volgens mij idd geen kofferbaklampje gewicht en kosten besparing (zelfs de comfortline BM volgens mij niet).
 
klopt, BM mist o.a. het lampje in de kofferbak, in het handschoenenkastje en de dimmer op de instrumentenverlichting, erg irritant en verkeerde bezuiniging.
Ik heb ooit eens een inbouwhandleiding gezien voor het lampje in de kofferbak, maar dat viel me vies tegen!
 
sjupergrover zei:
klopt, BM mist o.a. het lampje in de kofferbak, in het handschoenenkastje en de dimmer op de instrumentenverlichting, erg irritant en verkeerde bezuiniging.

Mijn idee...ik snap soms de heren (en dames) ontwikkelaars bij VW niet. Alsof een lampje zoveel meer weegt of zelfs veel meer brandstof verbruikt...right... :?
 
Heeft alles te maken met kostenbesparing daar zijn ze bij VW erg goed in geworden, kijk maar eens naar de verschillen tussen de 9N en de 9N3. De 9N3 is gestript van allerlei "luxe" en afwerkingsdingen. Geen gasdemper meer op de motorkap, geen afdekking onder het dashboard, hard plastic dashboard en bovenranden van de deurpanelen, ongelakte pedaalmontage steunen (was vroeger zwart gepoedercoate tegenwoordig blank ijzer dat roest), geen verlichting meer in de deurpanelen op de luxe versies, geen afdekking meer van de accu en motorcomputer, geen afdekking meer op de motor bij diverse uitvoeringen, enz enz enz Als je kijkt naar de Polo 6N2 die was eigenlijk veel mooier afgewerkt met softtouch lak op de deurgrepen en algehele afwerking die op een veel hoger niveau lag.

Ik vind dat ze het veel te ver doorvoeren dat zijn alleen de zichtbare dingen de kwaliteit van diverse componenten gaat ook achteruit. Allemaal onder het mom om te kunnen blijven concureren.
 
Dus geen kofferbak lampje.. oke aparte manier van bezuinigen Stick Out Tongue maar thnx voor de info ik heb zelf een Comfortline... dan maar een zaklamp in de auto? Sta je met polo uit 2009... moet je een zaklamp pakken om iets uit je kofferbak te halen lekker weer!
 
Zo een ledje is een idee maar nu heb ik nog meer puntjes gevonden wat me teleursteld bij een Bluemotion alles is wel heel erg gestelt op zuinig rijden Stick Out Tongue
Geen reserve wiel maar een stom spuit ding doe mij maar ouderwets reserve wiel
 
Tja dat heb je met de bleumotion, gewichtsbesparing is brandstofbesparing is verminderde CO2 uitstoot is bleumotion concept. En een reservewiel aardig wat kilo's zijn krijg je er een fijn spuitbusje voor in de plaats .
 
michaeltjeh1 zei:
Zo een ledje is een idee maar nu heb ik nog meer puntjes gevonden wat me teleursteld bij een Bluemotion alles is wel heel erg gestelt op zuinig rijden Stick Out Tongue
Geen reserve wiel maar een stom spuit ding doe mij maar ouderwets reserve wiel

tja dat is niet alleen bij volkswagen zo.. bij toyota / suzuki zie je het ook steeds meer.. dan kun je ook nog 1x in de 4jaar een nieuw flesje van dat spul kopen (dat heeft een houdbaarheid) en dat kost dan ook nog een kleine 60euro!!
 
starsky zei:
Is er wel ruimte voor een reservewiel dan? Anders leg je toch gewoon zo'n wiel erin Stick Out Tongue
Dat kost geld :lol: Stick Out Tongue


Johan zei:
michaeltjeh1 zei:
Zo een ledje is een idee maar nu heb ik nog meer puntjes gevonden wat me teleursteld bij een Bluemotion alles is wel heel erg gestelt op zuinig rijden Stick Out Tongue
Geen reserve wiel maar een stom spuit ding doe mij maar ouderwets reserve wiel

tja dat is niet alleen bij volkswagen zo.. bij toyota / suzuki zie je het ook steeds meer.. dan kun je ook nog 1x in de 4jaar een nieuw flesje van dat spul kopen (dat heeft een houdbaarheid) en dat kost dan ook nog een kleine 60euro!!
En dat vervangen van dat flesje doe ik dus ook lekker niet wanneer ik problemen heb bel ik lekker Volkswagen Service en dan komen ze me maar helpen en als ze dan geld durven te vragen Stick Out Tongue :lol: :!:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!