Koelvloeistof, verschillende "kleuren".

Ik had in de kelder nog een 5 liter fles met koelvloeistof staan van mijn vorige auto (die had een lek in de radiator door steenslag). Nu meende ik me te herinneren dat ik ergens een keer een discussie heb opgevangen over de verschillende types koelvloeistoffen die je in de auto gooit.

Er zijn verschillende kleuren koelvloeistof te krijgen, eene is groen/geel, een ander is roze en weer een volgende is blauw. Ik vraag mij nu af, maakt het uit welke kleur koelvloeistof er in zit of kan je de boel gewoon mixen met andere kleuren koelvloeistof?

De fles in mijn kelder is geschikt tot -20 graden celcius.
 
De kleuren is eigenlijk puur ter herkenning...Mij is echter altijd verteld dat je niet zomaar verschillende soorten koelvloeistof met elkaar mag gaan mengen, omdat er op de lang(ere) termijn problemen kan gaan veroorzaken. Ik zou het niet gaan mixen, als ik jou was..
 
Bij VW mag je alleen de Roze longlife koelvloeistof gebruiken!!

Ga je deze mixen met andere koelvloeistof dan kan deze gaan vlokken en draait alles in de soep. :|
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!