knipperende binnenverlichting (dynamo?)

Ben ik de enige die er last van heeft dat wanneer je auto stationair staat te draaien, de binnenverlichting licht flikkert? Ook het eerste tikje gas zie ik de binnenverlichting en de tellerklok dimmen. Dealer zegt dat het bij de auto hoort, maar ik mag toch hopen dat de BlueGT hier geen last van heeft.... ik irriteer mijzelf er al een jaartje of 3,5 aan :)
 
Dacht ergens hier op het forum te hebben gelezen dat dat vandoen had met een slechte massa ofzo?
Dat berichtje is ook al weer een tijd geleden, dus dat terugvinden gaat helaas niet zo makkelijk:oops:

Anyway, ik zag het zelf pas toen ik het hier voorbij zag komen, maar het heeft mij persoonlijk verder nooit gestoord of dwars gezeten ;)
Al kan ik me wel vinden in jullie mening :)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik vind dat VAG zich hiermee wel heel makkelijk ergens onderuit lult.... ja hoort bij de auto.... Alsof je tijdens een proefrit tegenwoordig alles moet nalopen... Wij hadden een passat op de zaak (jaartje of 3 geleden) 1.8t automaat, welke abrupt met een bonk optrok.. Uiteraard na veel discussies met de leasemij en VAG werd geconcludeerd dat dit bij de auto hoorde.... (proefrit met een andere gemaakt met identieke motor/aandrijving en deze had het probleem niet).
 
ligt eraan, je hebt leds die alleen op 12V werken..
je moet leds hebben die een grotere ingangsspanning kunnen hebben, dan heb je dat volgens mij niet
ik heb bv leds in de achterlichten zitten met diodes... door de diodes heb je een kleine spanningsval welke je niet ziet aan de helderheid van de leds
 
Alles wat een diode doet is stroom maar in 1 richting doorlaten en zal er waarschijnlijk tussen zitten om te voorkomen dat er iets anders mee gaat branden en/of te voorkomen dat de LED's niet doorbranden bij een slechte massa i.o.d. Een diode pakt 0,6V weg voordat ie doorlaat en zal idd een beetje van de sinus vh knipperen weghalen maar niet volledig...

Wat er in feite gebeurd bij sommige auto's is dat het stationair toerental zo laag is dat de diodebrug in de dynamo (die wisselstroom opwekt) het net niet mooi afvlakt. Het kan geen kwaad maar het valt op aan de verlichting....
 
Dank je voor de uitleg :)
De diodes zitten er bij mij tussen om te voorkomen dat er spanning op de uitgang van de BCM komt...
Ik kan mijn achterlichten daardoor aanzetten met 100% LED DRL :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!