Klussen aan je wagen, hoe doen jullie dat?

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Zelf ben ik iemand met twee linker handen en ik heb nauwelijks gereedschap.
Ook ben ik niet technisch en ben bang dat ik eerder iets kapot maak dan repareer.
Daarbij wil mijn lichaam niet meer alles wat ik wil.
Na een paar mislukte pogingen heb ik het daarom maar opgegeven.

Nu heb ik vandaag gekeken hoe een vriend (onofficieel monteur) bezig was in mijn wagen en soms deed dat mijn tere hartje best zeer.
Het ging er soms nogal hard aan toe waarbij ik dacht: "Ja, sloop het maar".
Op vragen werd geantwoord dat ik maar vertrouwen moest hebben.

Misschien beter als ik er ook niet bij zit.
Ik ben wel zo'n iemand, als er b.v. een kabelgootje ligt dan MOET het kabeltje daar ook in. (ligt er n.l. niet voor niets)
Als ik iets op een bepaalde plaats wil hebben dan MOET het daar ook komen. (het is tenslotte mijn wagen)

Nu is mijn vraag: hoe klussen jullie?
Gaat dat er hard aan toe?
Lezen jullie eerst hoe iets in elkaar zit?
Of trekken jullie het gelijk los in de hoop dat het lukt? (dus wordt je door schade en schande wijzer?)
Of...

Ik ben benieuwd. :)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ja je moet vaak wel een beetje lompe kracht gebruiken om bepaalde dingen los te krijgen.. Heel veel zit geklikt of strak in elkaar, maar dat betekend niet dat je dan ook meteen schade toebrengt ;) Voor de rest moet je er wel een beetje gevoel voor hebben ja haha Stick Out Tongue
 
klopt ik heb ook me dashboard en midden console er uit gehad. en soms breekt er zo'n klikkertje of klemmetje. Maar dan ken ik niet echt wakker van liggen. wat uit eindelijk telt is het resultaat.
als er onder huids 1 of 2 klikkertjes weg zijn. Daar merk je niks meer van als alles aan de buitenkant er weer netjes uit ziet.
 
Ik ben zelf monteur en de beste tip die ik je kan geven is, geduld en rust kan je redden. Bijvoorbeeld demontage van dashboard delen. Probeer eerst goed te kijken hoe zal het vast zitten en probeer voorzichtig dingen uit. Vaak kost het netzo veel tijd en heb je de boel onbeschadigd uit elkaar. Dat scheelt dan met montage weer tijd. Geweld is niet nodig. Krachtig wrikken en slaan met beleid wel. Stick Out Tongue
 
Vooraf zoek ik alles helemaal uit zodat ik weet wat ik precies aan het doen ben. Verder is het gewoon doen, wat los gaat krijg je ook wel weer vast :mrgreen:
En natuurlijk is goed gereedschap het halve werk!

Moet wel zeggen dat het bij mij niet alleen om het resultaat gaat maar het moet ook gewoon netjes gebeuren, dus kabeltjes netjes solderen, en wegwerken. En boutjes leg ik gesorteerd weg zodat ze weer op hun originele plaats zitten haha :)
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
Ik doe alles op mn werk :') Alles bij de hand en plaats genoeg.

Kabels doe ik nooit solderen, van VW mag dit namelijk niet. Dealers moeten alles met smeltpijpjes repareren. Soldeerverbindingen kunnen breken aldus VW
 
Ik doe het zelf niet, hier heb ik me vader en eventueel me broer voor.

Paps heeft eigen autozaak (voornamelijk reparatie) dus ruimte en gereedschap genoeg. Zelf ben ik echter atechnisch als t op klussen aankomt (niet alleen met auto's) en zij vinden het niet erg om voor mij te doen . Wellicht ben ik ook zo atechnisch omdat ik me er nooit echt in verdiep heb.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Mijn vader was automonteur. Hij wilde dat ik dat ook werd.
Helaas heb ik iets anders gekozen waardoor ik alles moet uitbesteden wat er maar aan mijn auto te sleutelen valt.
Een automonteur zijn is zo handig. Auto's heb je altijd en overal.
Je moet wel bereid zijn om telkens nieuwe dingen bij te leren want de techniek blijft niet stil zitten.
 
Mijn vader was automonteur. Hij wilde dat ik dat ook werd.
Helaas heb ik iets anders gekozen waardoor ik alles moet uitbesteden wat er maar aan mijn auto te sleutelen valt.
Een automonteur zijn is zo handig. Auto's heb je altijd en overal.
Je moet wel bereid zijn om telkens nieuwe dingen bij te leren want de techniek blijft niet stil zitten.

Ja idd, zoals na 2 jaar er achter komen dat er een hendel aan de stoel zit, hahaha
 
dan solderen ze dus niet goed !!

want hij breekt niet spontaan uit ze eigen hoor !! misschien als ze hem op & neer knikken dan breekt die maar dat doet al het metaal als je het heen & weer blijf vouwen.

juist ;)

Dus om zeker te weten dat er geen slechte soldeerverbindingen gemaakt worden door dealers. Is het niet toegestaan door vw.

en heel veel doe het zelf automonteurs en hobbymonteurs die menen dat ze kunnen....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!