Klepje lucht inlaat

Hallo,

Ik heb een vraag over het klepje bij de lucht inlaat. Het gaat om een Polo GTI 2023, ik zag toevallig waar de lucht in komt die het filter in gaat aan de linker zijde een klepje dat open en dicht kan.

Mij lijkt als deze open gaat tijdens het rijden er minder "frisse" lucht het inlaat in gaat? Waarvoor is dit klepje er eigenlijk?Polo.jpg
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Nee hoor door de luchtstroom gaat dat klepje open, en die stroomt er gewoon doorheen de motor ruimte in, zodat je motor gewoon lucht kan vragen wanneer die wil.
En door genoeg rijwind zal hij deze niet uit de motor ruimte aanzuigen maar gewoon fris van voor

en als je dus stil staat en geen rijwind hebt is het klepje dicht, dus zuigt hij alsnog van voor de meest frisse lucht aan
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Bij stilstand is het klepje dicht en krijgt je inlaat dus verse lucht helemaal van buiten af. Als je rijdt gaat het klepje open zodat er een beetje frisse / koele lucht bij het blok kan komen. In theorie kan je inlaat daardoor iets meer warme lucht krijgen in plaats van 100% buitenlucht. Er zijn mensen die het klepje daarom dichtmaken.
Lijkt me toch ook niet de bedoeling, kan me namelijk voorstellen dat hierdoor ook tijdens regen het merendeel van het water door het klepje kan en als je die dicht maakt dwing je alles je inlaat in, daar zal het ongetwijfeld ook worden afgevangen maar toch. geen idee hoe snel je dat in je filter etc terug gaat zien
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dacht ook voor afwatering, maar er zit nog een verhoging in waardoor er in mijn inzicht geen water de inlaat in kan gaan. Klepje is inmiddels dicht.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Dacht ook voor afwatering, maar er zit nog een verhoging in waardoor er in mijn inzicht geen water de inlaat in kan gaan. Klepje is inmiddels dicht.
heel eerlijk denk ik niet dat je er iets van gaat merken, zeker niet met je standaard motor software die regelt hem hoe dan ook toch wel goed af. bij meer vermogen draaien zou ik denken ja daar heb je wat aan, hoe zit het nu met je afwatering dan, ondanks het verhogingkje?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!