Kil's A3 met gare turbo :: 1997 Audi A3

@ Mike, is m'n garage zo niet goed? ;)
@ Johan, laten we het hopen Stick Out Tongue heb nu contact met iemand, als het goed is vandeweek ophalen
@ Bosino, Nah.. bij km-stand aarde-maan en weer terug hou ik het toch maar bij de standaard turbo denk ik voor alle zekerheid.. Stick Out Tongue
 
Ik heb een paar vragen over de Milltek uitlaat voor jou Big Grin
Past de catback systeem zonder aanpassingen op de originele downpipe?
Hoe is het geluid van zo'n non-resonated, als de motor stationair loopt, als je rustig optrekt en als je in een bebouwde kom rijd. Het belangrijkste, hoe is het geluid als je constant 120-130km/h rijd? :)
 
Bij mij is de rest nog origineel dus past er gewoon op.
Toen hij nieuw was hoorde je een beetje een brom, maar verder merkte ik er echt helemaal niets van. Daarna begon hij elke maand iets zwaarder te klinken. Zoals hij nu is, hoor je bij stationair gewoon een diepe brom, in de auto zelf niet eens zo erg, maar er buiten of met de ramen open wel. (Niet storend overigens). Als je rustig op trekt hoor je diezelfde brom, maar dan behoorlijk sterker, zodra je weer 1 bepaalde snelheid rijdt krijg je weer de gewone 'brom' die je eigenlijk niet eens in de gaten hebt in de auto. Eigenlijk merk je het alleen écht als je flink gas geeft, dan bromt hij de hele buurt bij elkaar.

Ik moet wel zeggen dat ik er natuurlijk helemaal aan gewend ben, misschien kan Johan er een beter oordeel over geven aangezien die het geluid kent, maar er niet aan gewend is..
Ook moet ik toegeven dat m'n vriendin mij soms whatsappt "Haha, je bent bijna thuis zeker?" en dan ben ik nog niet eens in de straat, dus misschien klinkt hij zwaarder/harder dan ik in de gaten heb.

Hmm, als ik het zo terug lees heb je hier volgens mij echt helemaal niets aan Big Grin
Johan, geef je mening!
 
Nee nee Stick Out Tongue hier heb ik veel aan thnx voor het uitgebreide vehaal :). Ik heb veel filmpjes op youtube gekeken maar iedereen heeft een andere camera en het geluid is anders op elk filmpje. Nog 1 vraagje, zit er ook een soort van rammel in de uitlaat? Zoals je op veel autos hebt die de einddemper hebben vervangen?
 
Dat Pruttel Pruttel Pang Pang Prrr etc bedoel je wat je vaak uit civicjes enzo hoort komen? Dat niet, af en toe hoor je bij mijn auto een knal als ik gas los laat en daarna meteen weer gas geef, maar dit zou zomaar een andere oorzaak kunnen hebben Stick Out Tongue de uitlaat bromt altijd gewoon, eigenlijk nooit gepruttel of gerammel.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!