JFM versnellingsbak voor op BUD motorcode

Ik heb een lager stuk in de bak en wil dus een andere bak erin doen. De vraag is beter een gereviseerde, of een goed gebruikte bak met weinig kilometers erop (de vraag is of de km's wel echt zijn natuurlijk)
 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
"Alle waar is naar zijn geld". Wat is het prijsverschil? Ben je van plan om de auto nog langere tijd te houden? Voor de korte termijn krijg je vaak op een gebruikte versnellingsbak ook wel garantie. Dillema's en keuzes..... doe je gelijk je koppelingsplaat/drukgroep/druklager vervangen?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Dan is de keuze om een gereviseerde te nemen de betere keuze, dan weet je zeker dat deze goed is en je er geen omkijken meer naar hebt.
Zeker als je alles vernieuwd en van plan bent om er voorlopig mee te blijven rijden.
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Laatst een Golfje 6 1.2TSI 5-bak gehad, daarvan was het tandwiel van de eerste versnelling kapot gelopen. Tijdens demontage kwamen wij erachter dat dit al een gereviseerde versnellingsbak was en dat ook hiervan de lagering al weer kapot was gelopen... Kortom: revisie is niet altijd beter. Het is sterk afhankelijk van het gebruik van de juiste lagering en, als zo'n onderdeel veelvuldig kapot loopt, verbetering van de onderdelen doorvoeren zoals sterkere lagers en of tandwielen.

Wat ik bij deze bak zag was dat de "reviseur" enkel een lagersetje in de bak heeft gegooid, misschien voor de vorm wat maten heeft opgenomen en die bak met een kilo loctide en vloeibare pakking in elkaar heeft geschroefd. Hierna nog even snel een knikkerbusje grijze verf erover zodat het lijkt alsof er zeer veel aandacht aan de bak is besteed en klaar is pjotr.

Mijn advies zou zijn: onderzoek of het vaker voorkomt dat een versnellingsbak met dezelfde bakcode kapot loopt, zoja, zoek dan naar een GOED revisiebedrijf en laat jou bak reviseren of haal daar een ruilbak. Komt het sporadisch voor dat bakken met dezelfde bakcode kapot lopen, zoek dan maar gerust een gebruikte bak op, ververs hiervan de olie en je kan weer vooruit (note: olie van de versnellingsbak verversen KAN in sommige gevallen problemen doen openbaren!)!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik kwam hier op bepaalde aanbieders in nl, bakken tegen van rond de 600 euro gereviseerd. het blijft idd de vraag wat er aan aandacht is besteed. het is natuurlijk snel geld verdienen iets op inet pleuren en zeggen revisiebak ik kan mijn eigen ook laten reviseren maar dan blijft het verhaal het zelfde. wat wordt er vervangen en hoe goed er naar wordt gekeken. een gebruikte bak kopen met een x aantal km's erop blijft een gok idd wat je zegt als je de olie ververst.
op ebay duitsland kwam ik ze ook tegen alleen velenmalen goedkoper als hier scheelt je dit 200 euro als je een revisie koopt.
 
Volkswagen  Polo 9N, 9n3 cross & 6N2  BBY,BUD & AUA 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!