itoelen :: 2012 Volkswagen Polo 1.2 TSI 90pk

Hele mooie wagen! Nette kleur ook, is het een Comfortline?

Ik zit voor m'n vader ook voor zo'n prachtige 1.4 te kijken. Dat is volgens mij het enige blok dat nog een beetje te vertrouwen is binnen de vag-groep.
Ongeveer een maand geleden heb ik er nog in mogen rijden als leen auto. Rijd zoveel beter als een bluemotion!

Heel veel plezier ermee!

Edit: Bril niet op het is inderdaad een Comfortline :)
 
Zo gisteren toch maar een nieuwe polo besteld.
ik ben benieuwd wie er nog meer een polo 1.2 90 pk met bleumotion technologie rijd.
Ik hoop hem over een week of twee op te halen bij de dealer.
Als ik de polo heb dan volgen er snel nieuwe foto,s.
De foto van de auto hierboven is de auto die ik in eerste instantie gekocht had.
na er een week over gedacht te hebben vonden we de km stand erg hoog.
Vandaar de beslissing voor een nieuwe.
de nieuwe auto is pepper grey comfortline.
 
De 90 pk variant is volgens mij nog aardig nieuw. In hoeverre dit een "ge-down-tunede" 105 pk betreft, weet ik niet, maar als dat zo is, is er volgens mij al meer te vinden.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Ik heb een proefrit gemaakt in de 105 pk en in de 90 pk Polo 6R met TSI motor. Het toerenbereik waar binnen de turbo beschikbaar is is bij de 90 pk kleiner ten opzichte van de 105 pk. Verder is het turbo effect ook wel duidelijk minder krachtig in vergelijking tot de 105 pk motor. Ik meen ook dat er een andere turbo is gemonteerd bij de 90 pk motor die dat verschil kan verklaren. Maar misschien is dit ook gewoon puur het verschil in pk's.


Desalniettemin rijdt de 90 pk gewoon goed en kun je lekker met het verkeer mee komen. Ook wat vlotter wegrijden is geen punt, daarbij helpt ongetwijfeld dat het vermogen al snel beschikbaar is bij de TSI motoren. Dat niet hoog in de toeren moeten om het maximale rendement te behalen is prettig rijden vind ik. Uiteraard gaat het met de 105 pk allemaal dus nog wel merkbaar vlotter maar de 90pk heeft mij voldoende kunnen overtuigen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!