Issues koppeling

MattisJ

Premium lid
Hoi iedereen,

Ik ervaar een opmerkelijk probleem met de koppeling van mijn Volkswagen Polo AW 1.0 TSI uit 2020. Ter info, de polo is gechiptuned naar 140pk.

Het komt niet altijd voor, maar soms (en naar mijn idee vooral op warme dagen) als ik weg wil rijden en mijn koppeling op laat komen, dan heeft de auto de neiging om min of meer “weg te schieten”. De koppeling is een stuk sensitiever dan normaal en wanneer ik de auto terugschakel naar de vrij, de koppeling op laat komen en weer intrap om vervolgens weer de achteruit of de eerste versnelling te gebruiken, is het probleem verholpen.

Ik had vorige week mijn garage (geen Volkswagen dealer) er over ingelicht en zou langskomen. Maar uiteraard kwam het probleem sinds die melding niet meer voor. Eergisteren ervaarde ik het opnieuw toen ik langdurig, met draaiende motor had stil gestaan op een parkeerplaats. Toen kreeg ik de auto niet eens meer uit de achteruit en sloeg de auto uiteindelijk zelfs af met een start-stop storing in het dashboard.

Uiteindelijk bij een 2e poging gaat alles dan gewoon weer zoals het hoort. De auto draait top, schakelt goed en rijdt heerlijk. Zoals een Polo hoort te rijden.

OBDEleven gaf na het afslaan de volgende melding: P06E900 (Engine Starter Performance).

Iemand die dit soort problemen vaker heeft gehoord?

Alvast dank!

Groetjes,
Mattis

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!