Iemand ervaring met deze tuner? TDSL?

hallo allemaal,

ik rij nu ongeveer 1,5 maand in mijn polo BM bevalt verder allemaal prima.
nu heb ik dus meteen een power box laten installeren dealer af, van het merk TDSL.
iemand hier ervaring mee? ik ben niet echt te spreken over deze powerbox, omdat ik eigenlijk weinig verschil merk met orgineel, hij is iets rapper maar daar is alles ook mee gezegt.
ze beloven me 95pk. maar kan het er niet vanaf zien

ben nu terug geweest bij de dealer, en dealer zegt dat de powerbox 3 standen heeft.
hij stond volgens hun in stand 1 en hebben hem nu in stand 2 gezet, maar ik merk geen verschil.
Nu zei ik al van dan zet je hem toch meteen in stand 3, Met de reactie van de dealer, dat kan niet zomaar want dan moet de inspuiting ook verandert worden??? mijn oren stonden te klapperen toen ik dat hoorde.
ik dacht meteen die powerbox zit toch aangesloten op de inspuiting of zie ik dat verkeerd?
ik vind het bedrag wat ik er voor betaald heb echt veelste veel, als ik dit had geweten had ik het ook nooit gedaan, en had ik door een ander bedrijf laten doen.
ik ben er dus ook sterk overna aan het denken om, mijn geld terug te eisen bij de dealer. ze kunnen ook niets aantonen van de 95pk die hij zou moeten leveren

even een foto van de powerbox
en hoe het aangesloten zit.

Foto8GK4XG6S-1.jpg


FotoJUTSC8YW1-1.jpg


FotoOVZR6QXI1-1.jpg


FotoNC4I86681-1.jpg
 
als de box alleen op de rail druk sensor aangesloten wordt dan ga je inderdaad niet veel effect krijgen (wellicht alleen in het hogere toerenbereik?)
deze doosjes zijn in duitsland voor 90 eu te bestellen.

op dit moment zijn Ventura en JDengineering sterk aan te raden als je voor een powerbox wil gaan. chiptuning is nog niet mogelijk.

bij ventura betaal je iets minder dan 500 eu bij JD iets minder dan 700 eu waarbij je auto ook de rollerbank op gaat.
 
volgens hun eigen website:

De powerbox beinvloed, afhankelijk van het indrukken van het gaspedaal, de brandstofinspuiting.

meer niet(?!), dus weg met die troep en idd een betere als bijv. Ventura box halen
 
Alle powerboxen, ook de hele dure van JD en Ventura, doen niets meer of minder dan je regelapparaten voor de gek houden met valse waarden.
Oude powerboxen lieten het systeem denken dat het -5 graden was en daardoor werd er meer brandstof ingespoten.

Zolang de tuners nog geen toegang hebben tot de programmering van het regelapparaat zelf, blijf je met dit soort pruts-oplossingen zitten die bovendien achterlijk duur zijn in verhouding tot wat ze opleveren.
 
@ flashredBM

maar er wel een groot verschil in resultaat tussen de cheap powerboxen die alleen de raildruk verhogen tov de boxen die toerenafhankelijk de raildruk en turbodruk aanpassen. op het seat forum staan diverse uitdraaien van JD en Ventura boxen op de 1.2 tdi motoren waar tussen de 96 en 104 pk gemeten wordt op de rollerbank bij zowel JD en van vught tuning.

ik zou niet willen zeggen dat tuners als JD en ventura pruts oplossingen leveren, lijkt me best wel dat er best wat ontwikkel tijd in gaat zitten. het klopt wel dat het uiteindelijk allemaal chip-foppen is en geen echte chip-tuning (software tuning)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!