Idee: Foto database: verlaging

Gewoonjan

Voormalig teamlid
3,181
4
94
Hallo allemaal, ik weer!Stick Out Tongue

Aangezien ik nog steeds een polo met hoog water heb, kriebelt verlagen nog steeds bij mij:lol:
Nou merk ikzelf, net als veel andere leden, dat het kiezen voor (bepaalde) veren of een schroefset niet echt makkelijk is.
Namelijk, een schroefset is altijd goed voor verlagen tot de gewenste hoogte, maar een degelijk setje kost toch al gauw 500 euro, dus wordt er ook veelal naar het alternatief gekeken en dat zijn dus de veren met een vaste verlaging.

Nou zijn de cijfertjes en alles wel leuk en als je een aantal foto's hebt gezien kun je bij jezelf enigszins een beeld vormen hoe de auto komt te staan met de gekozen veren, maar dat is meestal alsnog een gok of het echt bevalt.
Waar ik nou zelf tegenaan loop, is dat je nu moet weten welk lid welke verlaging heeft, welke foto's vanuit welke hoek er zijn gemaakt en meestal een specifieke pagina in zijn/haar garage moet hebben om meer dan 1 foto te zien;)

Dus dacht ik bij mezelf, een foto database met alle mogelijke verlagingen aanwezig in een topic per type zou wel handig zijn.
De inrichting kan bijv. zijn dat er een 3-tal foto's bij worden gezet; schuin van voor, zij aanzicht en schuin van achter; en nog wat info zoals, hoeveel verlaging, over de prijs klasse van de betreffende set, evt comfort ervaringen, enz.
Daarbij lijkt het mij ook wel een tof idee om dan per type en per verlaging een openbaar foto album te zetten zodat leden met dezelfde verlaging ook hun foto's kunnen plaatsen voor meerdere blikken op dezelfde verlaging.

Ik hoop dat ik het team niet te veel werk ga bezorgen met dit idee, mocht het doorgaan, maar eerst wil ik graag jullie mening hierover horen;)
Had mezelf voorgenomen om niet direct iets op te zetten zonder jullie input;)

Dus...... REACTIE GRAAG!!!:mrgreen:

Grt, Jan
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar een foto's van de zijkant van een normale polo en een foto van een polo met sportonderstel (vanaf fabriek).

Is inderdaad ook een verlaging die dan gedocumenteerd gaat worden:mrgreen:
FYI sport onderstel is (maar) 15mm lager, maar die hardere dempers zouden wel mooi van pas komen bij andere veren;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Super idee. Als er in één topic enkel gereageerd wordt met deze drie foto's en iedereen zijn foto's of upload in vBulletin of @ MyPolo - Openbare afbeeldingen dan creeer je een database zonder dat wij er werk aan hebben ;)

Kijk dat is nog eens goed te horen!
Ik wil jullie hier namelijk niet extra mee belasten;)

Btw als het in 1 album gaat, misschien ook handig om dan bij de foto aan te geven middels zoektermen om welk type auto (6n/9n(3)/6r), om welke set het gaat(bijv: Schroefset/veren, merk), hoeveel verlaging((voor veren en schroefset)/(max verlaging voor schroefset alleen)).

Scheelt denk ik ook een hoop vragen over welke verlaging aangeraden wordt enz;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik zeg, geplaatst in alle subfora! :mrgreen:
Laat het foto's schieten beginnen! :ugeek:

Nu nog even een kort vraagje aan het team, kan iemand van jullie de topics op stickie zetten? ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
vraagje van mijn kant.. Als ik foto's heb geupload hoe komen ze dan in de lijst? Pas jij je post steeds aan met de nieuwste foto's Jan?

Als jij je foto's upload en in een berichtje zet in het topic met wat extra info zoals minimum en maximum verlaging en waarop jij de set zelf hebt staan en wat je vind van het comfort dan zal ik de eerste post updaten met jou gegevens;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!