Hulp nodig VAGCOM software

Ik probeer de laatste versie van VAGCOM software werkend te krijgen.
De laptop ziet mijn OBD stekker wel (Bluetooth)
Standaard wordt de com poort op 3 gezet, bij het testen krijg ik de volgende melding; interface is not ready
Heb echt geen idee, waar ik wat moet veranderen in de instellingen.

Wie kan mij helpen, scheelt weer een ritje naar Jela.
 
Ja inderdaad dat dacht ik ook.. Dit is een beveiliging, en dan krijg je die melding die jij krijgt windkracht13.. Ik heb zelf geen ervaring op de 6r, maar op de 9n3 kan ik ook enkel de oude vagcom versie 311/411 gebruiken, niet de nieuwe software die alles kan uitlezen etc, want die herkent dat het geen originele kabel is
 
Op het internet zijn diverse aanbiedingen te vinden voor speciaal geprepareerde interface kabels met bijbehorende VAGCOM / VCDS
vanuit Engeland / China voor ca. € 25,- tot € 30,-. Het is duidelijk dat alleen die ene specifieke versie met de kabel werkt, maar ik kan
nog weinig ervaringen vinden m.b.t. Polo 6R. Bij de Seat Ibiza 6J zie je dat er positieve resultaten zijn met dergelijke "nep kabels".
Het idee is om eens uit te lezen wat er nu allemaal in de settings staat en mogelijk een enkele setting aan te passen (b.v. bochtenverlichting)
zonder dat je daar meteen heel dure originele kabels voor moet kopen.

Zijn er er ervaringen met de "goedkope" kabels en een Polo 6R????
 
@NicoBM

Ik had hiervoor een Ibiza uit 2007 en hiervoor een goedkope kabel (15 euro) gekocht. Ik zal van het weekend eens kijken of die ook op mijn Polo GTI werkt en dan laat ik het hier wel weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet even uitzoeken welke compoort door jouw PC of smartphone gebruikt wordt voor de blauwtand communicatie.
Verder moet je kijken of de blauwtandcommunicatie aan staat. Standaard staat die vaak uit om energie te sparen.
Je VAGCOM-key heeft spanning nodig uit de OBD-poort dus moet zeer waarschijnlijk het contact aan staan voordat je het programma start.
Als je er niet uitkomt dan kun je een PM naar Edd sturen want die heeft ook een VAGCOM 10.6 maar mogelijk niet dezelfde als jij.
zie ook: http://www.mypolo.nl/forum/showthre...-vraag-ABS-esp-en-airbag-storing-na-lege-accu
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!