Hulp gevraagd met instelling vagcom!

Beste mensen,

Onlangs is in mijn auto een airbag-off schakelaar geïnstalleerd.
Dit is geheel origineel gedaan, en alles werkt. Echter brandt het controlelampje van de airbag nu!
De dealer heeft de foutmelding gereset maar deze komt meteen terug. De dealer zegt dit zo snel niet op te kunnen lossen en de auto een dag nodig te hebben. Uiteraard ben ik bang dat dit direct weer een dure grap wordt.
Wat er naar mijn idee moet gebeuren is dat de auto wordt 'verteld' dat deze beschikt over de off-schakelaar en dat dit dus zeg maar niet een storing in het systeem is. Hiervoor moet er e.e.a. in de bits en de bytes aangepast worden. Daar ik hier zelf geen verstand van heb is mijn vraag of iemand hier mee zou kunnen helpen cq de oplossing weet?
Alvast bedankt voor het meedenken!!

Groet, Bouke
 
Origineel gedaan ?

Mij werd expliciet verteld dat ik dit als optie van 30 euro er nu bij moest nemen. Later kon dit niet meer worden ingebouwd ! Dus ja dit zal wel een reden daar van zijn ?
 
Als iemand met deze optie vanuit de fabriek even wil kijken wat de instelling is, dan is het waarschijnlijk welmte doen ;)
Maargoed, dat ben ik dus niet helaas voor jou
 
VW  6R  1.2TDI 
Allereerst bedankt allemaal voor de reacties!

@Citroene: dit is neem ik aan dus niet de software die de dealer zelf gebruikt? Sorry, ben hier nog niet helemaal in thuis.

Is er iemand die dit bij mijn auto zou kunnen aanpassen? Het is mij wel een ritje waard wat dat betreft.. ;)
 
iemand met vcds kan 't doen, waar kom je vandaan?
dan is 't makkelijker te zeggen naar wie je toe kunt gaan ;)
(scheelt weer een paar euro's aan brandstof Stick Out Tongue )
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!