[how-to][6r][1.2tdi][motorisch]1.2tdi diesel brandstoffilter vervangen

Sjors6R

Actief lid
122
56
28
Ik ben vandaag aan het stoeien geweest met het brandstof filter van mijn polo dus ik dacht ik zal een howto maken voor jullie.
Makkelijk om te doen en scheelt je toch weer een paar euros

Stap 1 Verwijder door middel van een schroevendraaier de snelkoppelingen (beetje bewegen en dan floepen ze los)
Stap 2 Zorg dat de brandstofslangen niet naar beneden hangen, het is de bedoeling dat er niet te veel lucht in de slangen komt.
Stap 3 Verwijder het oude filter door de zwarte clipjes los te maken
Stap 4 Vul het nieuwe filter met schone diesel, dit deed ik door middel van een slang op de ingaande aansluiting met een trechter eraan.
Vul net zo lang tot er diesel uit de uitgaande kant komt.
Stap 5 Plaats het nieuwe filter in de houder.
Stap 6 Klik de snelkoppelingen terug (let op de pijltjes van de stroomrichting).
Stap 7 Schakel het contact in zonder te starten en laat hem circa 2 minuten aanstaan. (de opvoerpomp vult nu de leiding bij en drukt de lucht richting de hogedruk pomp).
Stap 8 Start de motor (het kan zijn dat hij er 2x langer over doet dan normaal) laat hierna de motor eventjes lopen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!