Houston we've got a serious BIG problem !

Hallo,

ik rij dus een Polo 9n uit nov. 2002. Deze had geen centrale vergrendeling op afstand maar beiden deuren gingen wel automatisch open en dicht als ik de sleutel in 1 van de sloten stak.

In 2009 heb ik er een Gemini alarm in laten bouwen met dus centrale vergrendeling op afstand en een automatische kofferklep opener.

Ik heb sinds kort wat problemen met het alarm of met de standaard deurvergrendeling. Ik weet zelf niet wat het precies is en hoop dat jullie mij hier in kunnen helpen.

Als ik mijn wagen opslot doe met het Gemini kastje springt mijn auto netjes opslot en mijn alarm gaat in werking. Na een paar seconden of soms na ongeveer 2 uur springt mijn auto automatisch UIT het slot en staat die open, mijn alarm denkt dat hij nog steeds opslot zit en gaat hierdoor dus af ! Zodra ik hem weer goed opslot doe met het kastje doet hij weer precies hetzelfde en springt die weer open.
De laatste paar keren is er een nieuw probleem bij gekomen. Nu springt hij niet alleen automatisch open, nu gaan ook beide ramen automatisch omlaag zodra hij open springt. Alleen zit er bij mijn alarm geen optie dat mijn ramen automatisch open of dicht gaan bij het sluiten.

Dus wat was nou laatst.. Het regende super erg 's nachts, mijn auto ging automatisch open, tevens de ramen waren automatisch omlaag gegaan.. Ik hoorde mijn alarm afgaan dus rende zo snel mogelijk naar beneden en naar buiten.. En ja hoor.. Heel mijn wagen nat geregend van binnen..

Het probleem is echter alleen wanneer het hard heeft geregend of aan het regenen is, of nadat ik mijn auto goed heb afgespoten, dus het heeft waarschijnlijk ergens met een kortsluting te maken of iets dergelijks..

Ik heb hier een filmpje van alleen het automatisch open en dicht gaan van de wagen:
http://www.youtube.com/watch?v=GzbS_0g5SGc&feature=youtu.be

Ik hoop dat er misschien iemand is die mij gelijk kan zeggen van het ligt aan je alarm of het ligt aan je standaard vergrendeling module in de wagen..
 
Oke..

Ik kan 1 ding in ieder geval uitsluiten.
Het ligt niet aan mijn alarm..

Vannacht had ik dus weer hetzelfde probleem.. Ik werd om 01:00 wakker van mijn alarm en mijn wagen stond dus open met mijn ramen omlaag.. Ik heb mijn auto daarna in de garage gezet en weet 100% zeker dat ik mijn ramen omhoog heb gedaan maar heb de auto NIET opslot gedaan..

Toen ik vanmorgen de garage in liep zag ik dat beide ramen weer omlaag stonden, mijn alarm is niet afgegaan omdat ik hem vannacht niet opslot had gedaan, dus kan het niet aan mijn alarm liggen.

Zou iemand nu dus weten waar het aan zou kunnen liggen waarom mijn auto automatisch open gaat en mijn ramen automatisch omlaag gaan?
 
controleer de stekkers van je deur eens. Het kan zijn dat de rubbers er niet meer goed omheen zitten en je stekkers dus last hebben van corrosie.

De blauw-witte draad is van de CV leg die aan massa en je deuren gaan op slot en de ramen omhoog. Leg die draad aan massa me een flinke weerstand (corrosie) er tussen en je auto gaat van het slot af en de ramen open. ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!