Hoog toerental

Sinds van de week heeft me polo 1.6tdi een hoog toerental bij starten geeft hij ongeveer 850 rij ik een paar meter stop ik dan is het toerental rond de 1000 zet ik de motor uit dan draait hij weer normaal iemand dit ook meegemaakt,en waar moet ik zoeken alles uitgelezen niets gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
Sinds van de week heeft me polo 1.6tdi een hoog toerental bij starten geeft hij ongeveer 850 rij ik een paar meter stop ik dan is het toerental rond de 1000 zet ik de motor uit dan draait hij weer normaal iemand dit ook meegemaakt,en waar moet ik zoeken alles uitgelezen niets gevonden.

Rij je de auto al lang? Wellicht is het normaal bij koude buitentemperaturen? Mijn Polo draait bij koude start ook meer toeren dan als hij warm is. Maar ik heb een TSI en geen TDI.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Aangezien het weer kouder word, vermoed ik dat de ECU de motor verhoogt stationair laat draaien om deze zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen.
Als de motor warm is, draait ie dan wel normaal stationair?

Nog een scenario: regenereren. rijd ongeveer 15min, met warme motor uiteraard, 130 in zn 4. sould solve the issue
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nee heb vanmorgen stukje gereden na 10 min weer het zelfde probleem , maar zag net ook dat me aircolamp ook niet aangaat misschien dat ergens een zekering defect is ga vanmiddag even zoeken welke zekering defect is temp met warme motor is rond de 90 graden, het vreemde als ik voor het stoplicht staat is het toerental rond de 1000 zet ik snel de motor af en start hem dan is het toerental 850 dan pruttel hij zoals het moet.
 
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
Heb het probleem gevonden sinds net ging het lampje van de roetfilter branden dat zegt al genoeg, maandag eerst roet cleaner proberen zo niet leeghalen en wegschrijven.
 
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
zo als Catunambu al schreef kan het zo zijn dat je auto aan het regenereren is
probeer hier eens achter te komen door middel van uitlezen van meerwaarde
het kan zijn dat je motor in de generatie modus blijft hangen .
door bevoordeeld een temperatuur sensor in het uitlaat systeem die niet de juiste waarde door geeft aan de ecu.
als voorbeeld ecu verwacht 600graden te zien maar ziet door defecte sensor 400 graden
reactie ecu is dan door gaan met regenereren want de werk temp van 600 graden is nog niet bereikt
tijdens regenereren kan de motor ook de airco overrulen dus dat zou een verklaring voor je airco kunnen zijn
verzeker je er van of jouw motor niet blijft door blijft regenereren want dit kan fikse motor schade tot gevolg hebben
groet Donna
 
Gekke vraag misschien, heb je je koppeling helemaal ingetrapt.
als ik die van mij een stukje laat opkomen dan gaat het toerental ook wat omhoog
 
Volkswagen  polo aw 2021 r-line reef blue  1.0 tsi 
Nee gewoon stationair, maar het is nu op gelost heb nu een flesje wynns diesel particulate filterregenerator bij gegooit na 5 min ging het lampje uit en even nog kwartier 120 op zn 4 op de snelweg gereden hij draait weer zoals het moet geen verhoogde stationair meer.
 
Volkswagen  Cross Polo  1600 tdi 
dan was de auto gewoon aan het regenereren. hoeveel kilometers heeft ie gereden?
Nog een belangrijke vraag: hoe rijd je in de auto? Als vader Abraham? of als een echte coureur?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
mm nog niet echt een stand voor een volle DPF. zal hij waarschijnlijk gewoon aan het regenereren zijn geweest!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
mm nog niet echt een stand voor een volle DPF. zal hij waarschijnlijk gewoon aan het regenereren zijn geweest!
Ondanks 130k is het nog steeds mogelijk om een roetfilter te verzadigen. Je kunt het roetfilter ook uitlaten lezen bij de garage of zelf via VCDS.
Bij hoeveel gram een roetfilter verzadigd is weet ik niet. misschien dat iemand dat weet?
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!