Hoe (vaak) gebruik je een druppellader?

H11

Bekend lid
559
1
128
57
Door dat de polo meer gaat stilstaan, denk max 1 x per week dat we die nog gaan pakken, dacht ik ik sluit hem 1x per week aan, aan een druppellader. Zijn toevallig ook nog in de aanbieding bij de lidl.

Mijn vraag was moet je hem perse eruit halen? of kan ik gewoon de plus aansluiten op de accu en de min op de carrosserie? Heeft ook start stop of maakt dat niks uit?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Als je hem 1 keer per week nog gebruikt heb je echt geen druppelader nodig, het is geen Ferrari of Lambo die te pas en te onpas maar leeg is wanneer je het niet verwacht.

hoeveel km ga je rijden die ene keer in de week dat je hem wel gebruikt?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Als je hem 1 keer per week nog gebruikt heb je echt geen druppelader nodig, het is geen Ferrari of Lambo die te pas en te onpas maar leeg is wanneer je het niet verwacht.

hoeveel km ga je rijden die ene keer in de week dat je hem wel gebruikt?
+- 50 km.

Met de kou moest hij al heel erg zijn best doen om te starten en het is nog de eerste accu en toen gebruikte ik hem dagelijks.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
+- 50 km.

Met de kou moest hij al heel erg zijn best doen om te starten en het is nog de eerste accu en toen gebruikte ik hem dagelijks.
met 50km 1 keer in de week is het zat kilometers om zonder druppellader te werken hoor, als je hem nou een maand stil zet zou ik zeggen ja dan is het wellicht wel handig.
Dat die het met de kou moeilijk had betekend dat je nu al gewoon een slechte accu hebt, en dat zou je dan met die druppellader kunnen uitstellen tot die echt echt verrot slecht is en je ergens staat waar je auto niet meer start, en waar je druppellader er ook niet aan zit.

Mijn tip zou zijn, na al die jaren mag die wel een nieuwe accu
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wij gebruiken onze 2e auto eens in de 3 a 4 weken. Geen probleem! Ik zorg er wel voor dat de accu zeker niet ouder is dan 4 jaar, dan gaat die er uit, ook als die dan nog goed is. Een druppellader sluit je niet 1x per week aan op de accu. Een druppellader laadt namelijk de accu niet op, hij zorgt er voor dat de accuspanning niet terugloopt. Daarvoor moet je de druppellader 24/7 aangesloten houden op de accu.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
auto is uit 2010 dus reken maar uit.

De enige reden dat ik hem een per week wil gebruiken is zodat de accu niet stuk gaat.

Anders kan ik hem ook in de schuur zetten en dan constant aan de lader!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
auto is uit 2010 dus reken maar uit.

De enige reden dat ik hem een per week wil gebruiken is zodat de accu niet stuk gaat.

Anders kan ik hem ook in de schuur zetten en dan constant aan de lader!
als dat de enige reden is zou ik overwegen hem te verkopen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Nee wil hem niet weg doen. Alleen het komende half jaar heb ik hem niet echt nodig.

Ramen op een kier laten of juist niet in de vochtige schuur.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Nee wil hem niet weg doen. Alleen het komende half jaar heb ik hem niet echt nodig.

Ramen op een kier laten of juist niet in de vochtige schuur.
Accu er uit, over half jaar nieuwe kopen en die er in, deze is toch al slecht.

Ik doe altijd dicht met vochtvreter af en toe eens bakje checken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!