Het zelf inbouwen van een 2 Din Radio

Hallo;
Ik heb hier een vraag betreffende het zelf inbouwen van een 2 Din radio
Weet iemand misschien hoe je de standaard dubbele 1 Din frame kunt verwijderen om daarna het 2 Din frame te kunnen plaatsen?
Ik kom nog niet verder dan het kunnen verwijderen van de airco unit en de 3 schroeven die achter in het originele dubbele 1 Din frame zitten, hierna kan ik zo niet meer zien wat ik als volgende stap kan los maken.

Het type polo is de Bluemotion polo, zwart en pas 1 maand oud.
 
Als ik het goed begrijp is dit wat je wil:

Verwijder het raamwerk om de 1 DIN unit heen, voorzichtig met iets zachts want je wilt natuurlijk niet je dashboard beschadigen. (Zie foto)



Uploaded with ImageShack.us

Vervolgens is het zo simpel als 4 torx schroeven losdraaien en de hele unit er uit halen. Dan plaats je het 2 DIN raamwerk, en klikt de omlijsting terug op zijn plaats.
 
Voorzichtig naar voren halen met een platte schrovendraaier oid en dan met de hand loshalen. Zit met 8 clipjes vastgeklikt. Probeer het frame niet te haaks te houden maar overal gelijkmatig het frame naar voren te trekken omdat het maar dunne clips zijn en bij haakse bewegingen af kunnen breken
 
Er zitten onder in de afdekking twee gleufjes. Hier kan je een platte schroevendraaier in zetten. Door een doek over je kachelpaneel te doen kan je die niet beschadigen. Bovendien kan je door de doek wat op te rollen een soort middelpunt van een wip maken en wip je met de schroevendraaier het paneeltje los.

Succes.
 
Ik heb een parrot carkit ingebouwd en vind geen draad die alleen 12 volt heeft als contackt opstaat.
Ik heb een verloopkabel aangesloten maar dan hen ik 2 keer 12 volt constant, en ik moet 1 draad met 12 volt hebben alleen als het contact op staat.
Weet iemand waar ik die draad kan vinden?
 
Volkswagen  Polo 6R1 1.2 bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Harrie zei:
Weet iemand hoe ik het raamwerk demonteer dat om de radiounit zit?

Heel simpel, wip het zwarte ,, knopje '' rechts of linksboven het raamwerk eruit met een platte schroevendraaier met daaromheen iets zachts. Nu kun je heel makkelijk het raamwerk afnemen. Het ,,knopje'' klik je zo terug.

Easy does it.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!