Heldere koplampen Polo 6N1

Mede Polo rijders,

Ik kwam er laatst achter dat er een kapje boven in m'n linker koplamp was afgebroken en die ligt nu los in de koplamp. Bij de garage zeiden ze dat het geen kwaad kon voorlopig maar tzt een nieuwe lamp in moet. Kan natuurlijk een van de sloop halen, maar 't oog wil ook wat he :)

Dus ik ben gaan kijken naar andere lampen dan de originele. Ik wil sowieso geen Angel eyes of LED's, dat blijf ik toch een beetje sjonnie vinden :oops: Ik wil gewoon een mooie lamp met een 'ouderwetse' H4 lamp erin. Nu zag ik op de site van Carfantasy deze set heldere koplampen incl. knipperlichten.

Maar nu vraag ik me af of je deze lampen zomaar in de auto mag zetten zonder last te krijgen bij de APK? En zitten hier inderdaad gewoon H4 lampen in?

Klopt 't dat onderstaande foto dezelfde lampen zijn? Zal overigens de lichtopbrengst door gebruik van transparant kunststof hoger zijn dan van m'n originele lampen?

FotoXR4SJ4VUD-1.jpg
 
Die lampenunits hebben een E-keurmerk, dus mag je ze volgens mij zonder probleem voeren.
Als ik het zo snel kan zien moet de complete lampenunit (waar je fitting in vast zit) van je huidige lamp (H4) blijven zitten en draai je deze in de nieuwe unit.
Qua lichtopbrengst denk ik dat je niet veel er op vooruit gaat.
Mocht je deze willen aanschaffen zou ik ff wachten en deze op de auto-motorshow in Essen kopen, hier zijn ze een stuk goedkoper.
 
Ik heb deze koplampen ook bij mijn polo ingebouwd en die is kort geleden zonder problemen door de apk gekomen. De fitting voor de lampjes zijn h4 voor groot/dimlicht en t10 steeklampjes voor het stadslicht de knipperlichten zijn asymmetrische ba15s 12V/21W. De lichtopbrengst met gewone h4 lampen licht niet veel hoger maar met de 8000K en 10000K lampen licht het wel redelijk hoger. ik voer zelf 10000K h4 lampen maar ik switch binnenkort naar HID.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!