Voorstellen HazouPH

Heb de dealer al eens gevraagd naar het geluid, hij kon bij mij zo gauw niks vinden. Maar binnenkort krijgt die weer een beurt, zal hem hier eens op wijzen of die er naar wil kijken. En anders wanneer die op de bokken staat voor de brandstofpomp.

De auto staat nu op ~144000. 2011.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
Goeiemorgen/middag/avond,

Mijn naam is Patrick en ik bezoek deze site al bijna 2 jaar. Heb ook sinds ongeveer 2 jaar een prachtige polo 6r 1.2 TDI BM.
Ik en mijn omgeving noemen het baby blauw/sky blue, maar is toch echt een toffe kleur.

DSC_0217.JPG

Nu geruime tijd van de website gebruik te hebben gemaakt vond ik het tijd om me eens voor te stellen.

Toen ik hem kocht was die redelijk standaard. Tenminste denk ik voor een BM. In die 2 jaar al verschillende aanpassingen gedaan:

- Chiptuning naar ~100pk
- H4 naar H7 omzetten
- VCDS aanpassingen (bochtenverlichting bijv.)
- Regensensor ingebouwd, die had die niet maar wel ruimte ervoor
- Automatische verlichting ingebouwd via kabelboom en RLH sensor
- Voetenverlichting (voor en achter) en domeverlichting (was aan/uit nu ook apart link en rechts)
- RCD 330 (Condensator en USB mod ingebouwd) voor android auto (binnenkort draadloos via een XDA Developers project)
- USB aansluiting bij bekerhouders
- Achteruitrijcamera in embleem (Van niks naar kentekenverlichting camera naar <--)
- Zowel zomer (origineel) als winterbanden (stalen velgen plus VW dop)

Ook heeft de dealer al mijn 3 verstuivers vervangen en de dieselfilter/drukregelaar onder de tank vervangen. Dit vanwege een lekkende verstuiver die ze eerst niet konden vinden. Wel allemaal onder garantie Big Grin

Dus al lekker bezig geweest, leuk autootje om aan te sleutelen en veel informatie te vinden.
Nu alleen nog wil ik ooit led lampen, zelf dimmende binnenspiegel, prachtige velgen met 4-seizoensbanden en de brandstofpomp aanpassen. Ook moet ik nog een ratelend geluid weghalen.
Geluid is er alleen bij het gas geven tussen gashouden voor constante snelheid en gas los laten. Precies daar tussen wil die nog wel eens een ratelend geluid produceren.

Over die pomp van mij achterin, die giert als een gek (alle niveau's). Dus heb al nieuwe pomp (6c0*) variant plus nieuwe leiding (om drukregelaar te omzeilen), moet alleen nog erachter komen hoe ik daarna de leiding ontlucht. Mocht iemand weten hoe, hoor ik dat graag ;)

Leuke website, ik ben benieuwd!

Groetjes!

Wat is de functie van deze tankfilter met drukregelaar , wat zijn dan eventueel symtomen bij een slecht werkende, en wanneer zou deze dan moeten worden vervangen of onderhouden, ik heb weleens melding over brandstofdruk te laag kan dit tankfilter een oorzaak daarvan zijn.

Kan je mij iets vertellen over die nieuwe variant pomp in de tank, waar heb je deze besteld en wat zijn de benodigdheden en oem nummers wat ik bij deze wijziging nodig heb, meeste garages weten hier niks vanaf
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Welkom op het forum, lekker bezig geweest al. Het ratelend geluid zou je brandstofleiding kunnen zijn. Die zit (als ik mij niet vergis) tegen het schutbord aan de passagiers zijde. Misschien kan @Catunambu hier meer over vertellen.
Dit zelfde ratelende/rommende geluid had ik ook, Echter, dit ging weg (lastiger te reproduceren) na het monteren van bredere banden.

Tevens heb ik ooit een Lupo 3L gehad die hetzelfde geluid maakte, Deze motor draaide altijd heel weinig toeren als ie dan rammelde (zelfde als mijn oud polo).
Uiteindelijk heb ik mij neer gelegd bij dit geluid maar vermoed dat ik de oorzaak later pas heb gevonden bij het vervangen van mn koppeling. Hier bleek dat er overmatig veel speling zat op het center van de koppelingsplaat (tangiaalveertjes waren behoorlijk uitgeslagen). Na het vervangen van de koppeling heb ik dit hele geluid niet weer gehoord. Is het erg? Nee, alleen heel irritant.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wat is de functie van deze tankfilter met drukregelaar , wat zijn dan eventueel symtomen bij een slecht werkende, en wanneer zou deze dan moeten worden vervangen of onderhouden, ik heb weleens melding over brandstofdruk te laag kan dit tankfilter een oorzaak daarvan zijn.

Kan je mij iets vertellen over die nieuwe variant pomp in de tank, waar heb je deze besteld en wat zijn de benodigdheden en oem nummers wat ik bij deze wijziging nodig heb, meeste garages weten hier niks vanaf

In mijn oude situatie zorgde een externe drukventiel (dieselfilter) achterin naast de tank voor de juiste druk door de brandstofleidingen. De brandstofpomp in de tank hoefde alleen maar te pompen zonder rekening te houden met de juiste druk. In mijn geval ging de brandstofpomp in de tank altijd flink janken en was dit dus zeer goed hoorbaar. Een eventuele nieuwe pomp kan dit verhelpen, al zijn hier wisselende reacties op. In mijn geval een positieve, het geluid is weg na vervanging. Kan ook door gewoon vervanging van een kapot gaand onderdeel zijn.

In de huidige situatie heb ik dus de brandstofpomp vervangen voor een nieuw exemplaar. Deze maakt geen gebruik meer van het drukventiel (dieselfilter) naast de tank om de juiste druk te houden, maar regelt dit intern. Hierdoor heb ik op dit moment geen last meer van het gejank achterin.

Oude situatie:
Brandstofpomp: 6R0 919 050 E
Brandstofleidingen toevoer: 6R0 201 293 B en 6R0 201 293 C
Brandstoffilter/drukregelaar: 1K0 201 051 M

Vervangen door:
Brandstofpomp: 6C0 919 050 B
Brandstofleidingen toevoer: 6R0 201 293
Brandstoffilter/drukregelaar: verwijderd

Goed zoeken, brandstofpomp kun je bij dealer halen of maak gebruik van ebay. Ik heb wel echt een OEM brandstofpomp gekocht, geen namaak. Of de namaak even goed is, geen idee.

Dit heb ik gedaan vanwege het gejank achterin door de pomp en ik kreeg de foutmelding: brandstofdruk te laag. (ja, dus hetzelfde probleem) Dat laatste kan met de brandstofpomp te maken hebben, maar dan heb je waarschijnlijk ook minder vermogen denk ik. Zelfde geld voor alles wat verder met brandstof te maken heeft. (vieze leidingen, vieze brandstoffilter voorin, misschien de hoge drukpomp, sensoren). In mijn geval bleek dit een lekkende verstuiver te zijn. Uiteindelijk ging deze kapot (nagelen) en had ik nog maar een 2-cilinder over tot aan reparatie.

Dit zelfde ratelende/rommende geluid had ik ook, Echter, dit ging weg (lastiger te reproduceren) na het monteren van bredere banden.

Tevens heb ik ooit een Lupo 3L gehad die hetzelfde geluid maakte, Deze motor draaide altijd heel weinig toeren als ie dan rammelde (zelfde als mijn oud polo).
Uiteindelijk heb ik mij neer gelegd bij dit geluid maar vermoed dat ik de oorzaak later pas heb gevonden bij het vervangen van mn koppeling. Hier bleek dat er overmatig veel speling zat op het center van de koppelingsplaat (tangiaalveertjes waren behoorlijk uitgeslagen). Na het vervangen van de koppeling heb ik dit hele geluid niet weer gehoord. Is het erg? Nee, alleen heel irritant.

Het is bij mij helaas niet de brandstofleiding. Al verzet een paar keer. Ik heb na die van jouw (koppelingsplaat) nog een verdachte. Klemmetjes onder de auto bij de DPF. Moet die alleen nog bekijken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
In mijn oude situatie zorgde een externe drukventiel (dieselfilter) achterin naast de tank voor de juiste druk door de brandstofleidingen. De brandstofpomp in de tank hoefde alleen maar te pompen zonder rekening te houden met de juiste druk. In mijn geval ging de brandstofpomp in de tank altijd flink janken en was dit dus zeer goed hoorbaar. Een eventuele nieuwe pomp kan dit verhelpen, al zijn hier wisselende reacties op. In mijn geval een positieve, het geluid is weg na vervanging. Kan ook door gewoon vervanging van een kapot gaand onderdeel zijn.

In de huidige situatie heb ik dus de brandstofpomp vervangen voor een nieuw exemplaar. Deze maakt geen gebruik meer van het drukventiel (dieselfilter) naast de tank om de juiste druk te houden, maar regelt dit intern. Hierdoor heb ik op dit moment geen last meer van het gejank achterin.

Oude situatie:
Brandstofpomp: 6R0 919 050 E
Brandstofleidingen toevoer: 6R0 201 293 B en 6R0 201 293 C
Brandstoffilter/drukregelaar: 1K0 201 051 M

Vervangen door:
Brandstofpomp: 6C0 919 050 B
Brandstofleidingen toevoer: 6C0 919 050 B
Brandstoffilter/drukregelaar: verwijderd

Goed zoeken, brandstofpomp kun je bij dealer halen of maak gebruik van ebay. Ik heb wel echt een OEM brandstofpomp gekocht, geen namaak. Of de namaak even goed is, geen idee.

Dit heb ik gedaan vanwege het gejank achterin door de pomp en ik kreeg de foutmelding: brandstofdruk te laag. (ja, dus hetzelfde probleem) Dat laatste kan met de brandstofpomp te maken hebben, maar dan heb je waarschijnlijk ook minder vermogen denk ik. Zelfde geld voor alles wat verder met brandstof te maken heeft. (vieze leidingen, vieze brandstoffilter voorin, misschien de hoge drukpomp, sensoren). In mijn geval bleek dit een lekkende verstuiver te zijn. Uiteindelijk ging deze kapot (nagelen) en had ik nog maar een 2-cilinder over tot aan reparatie.



Het is bij mij helaas niet de brandstofleiding. Al verzet een paar keer. Ik heb na die van jouw (koppelingsplaat) nog een verdachte. Klemmetjes onder de auto bij de DPF. Moet die alleen nog bekijken.
En wie heeft deze pomp en leidingen vervangen bij jouw auto, betreft deze wijziging , hoeveel tijd neemt dit in beslag en wat zijn de benodigdheden. Die tankfilter met drukregelaar heb ik zn 30.000 terug laten vervangen en het pomp in het tank is nog niet vernieuwd geweest en zoemt deze nog niet luid genoeg zoals ik het hoor, af en toe is ie wel hoorbaar als een afzuigkap op stand 1 en dan gedempt maar dan hoor ik het zonder radio aan en als ik niet aan het rijden ben. Deze melding met brandstof druk te laag verschijnt onregelmatig en dan vaak op snelwegen en altijd icm met tuning. Zijn er verschillen tussen deze twee pompen als nieuw betreft een betere druk , mss kan het originele pomp het niet aan met een tuning vooral boven 95pk,
vandaar mss het verschillen in pks bij een tuner. Ik zou eventueel het druk vanuit het motorruimte kunnen laten meten als dat mogelijk is, of direct deze tankfilter vervangen, heb er een van merk Febi met drukregelaar en een nieuwe pomp voor in het tank van het merk Ridex of ik wijzig het naar zoals bij jou polo 6C0 919 050 B
 

Bijlagen

  • 5F435A48-A56C-4B19-9C06-F155C7C07130.png
    5F435A48-A56C-4B19-9C06-F155C7C07130.png
    124.2 KB · Weergaven: 6
  • 778CC95C-12D0-4309-A7BF-BCF0922313F7.png
    778CC95C-12D0-4309-A7BF-BCF0922313F7.png
    105.8 KB · Weergaven: 5
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
En wie heeft deze pomp en leidingen vervangen bij jouw auto, betreft deze wijziging , hoeveel tijd neemt dit in beslag en wat zijn de benodigdheden. Die tankfilter met drukregelaar heb ik zn 30.000 terug laten vervangen en het pomp in het tank is nog niet vernieuwd geweest en zoemt deze nog niet luid genoeg zoals ik het hoor, af en toe is ie wel hoorbaar als een afzuigkap op stand 1 en dan gedempt maar dan hoor ik het zonder radio aan en als ik niet aan het rijden ben. Deze melding met brandstof druk te laag verschijnt onregelmatig en dan vaak op snelwegen en altijd icm met tuning. Zijn er verschillen tussen deze twee pompen als nieuw betreft een betere druk , mss kan het originele pomp het niet aan met een tuning vooral boven 95pk,
vandaar mss het verschillen in pks bij een tuner. Ik zou eventueel het druk vanuit het motorruimte kunnen laten meten als dat mogelijk is, of direct deze tankfilter vervangen, heb er een van merk Febi met drukregelaar en een nieuwe pomp voor in het tank van het merk Ridex of ik wijzig het naar zoals bij jou polo 6C0 919 050 B

Ik heb deze zelf vervangen met behulp van mijn broer. We zijn beide niet bang om dingen te vervangen. Kwestie van auto opkrikken achter en stroom ontkoppelen bij accu, brandstofleidingen losmaken (pas op, kan onder druk staan), brandstofleiding verwijderen en nieuwe terugplaatsen met behulp van smalle vingers en begeleidingslijn. Of je moet de tank iets losmaken voor meer ruimte, blijft een lastige. Brandstoffilter weghalen (die zit toch aan geen leiding meer vast na verwijderen en vervangen brandstofleidingen), brandstofpomp losmaken en verwijderen plus nieuwe installeren en aansluiten. Hierna moet de brandstofleiding ontlucht worden. Dit kan bij enkele auto's via de sleutel op contact zetten, dan hoort de brandstofpomp misschien te lopen. Bij mij was dit niet zo. Ik heb via VCDS de brandstofpomp aangezet voor 3x30 seconden. Je hoort het gegorgel van de luchtbellen die terug de tank in worden geduwd.

Wat we hebben gebruikt. Enkele doppen (verschillende formaten), schroevendraaien en/of platkop, hamer met stuk hout voor de brandstofpomp plastic kap. Stuk begeleidingskabel (kan van alles zijn)

Maar dit hoeft jouw probleem dus niet te verhelpen ;) Ik ben wel voor echt OEM gegaan, durfde het niet aan met aftermarket variant. Je hebt dus die drukregelaar niet meer nodig met een nieuwe pomp die een drukregelaar heeft ingebouwd. Denk er wel aan, mocht je dit willen doen, dan moet je een stuk leiding ook aanpassen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
En wie heeft deze pomp en leidingen vervangen bij jouw auto, betreft deze wijziging , hoeveel tijd neemt dit in beslag en wat zijn de benodigdheden. Die tankfilter met drukregelaar heb ik zn 30.000 terug laten vervangen en het pomp in het tank is nog niet vernieuwd geweest en zoemt deze nog niet luid genoeg zoals ik het hoor, af en toe is ie wel hoorbaar als een afzuigkap op stand 1 en dan gedempt maar dan hoor ik het zonder radio aan en als ik niet aan het rijden ben. Deze melding met brandstof druk te laag verschijnt onregelmatig en dan vaak op snelwegen en altijd icm met tuning. Zijn er verschillen tussen deze twee pompen als nieuw betreft een betere druk , mss kan het originele pomp het niet aan met een tuning vooral boven 95pk,
vandaar mss het verschillen in pks bij een tuner. Ik zou eventueel het druk vanuit het motorruimte kunnen laten meten als dat mogelijk is, of direct deze tankfilter vervangen, heb er een van merk Febi met drukregelaar en een nieuwe pomp voor in het tank van het merk Ridex of ik wijzig het naar zoals bij jou polo 6C0 919 050 B
Welke brandstofdruk is te laag? de hoge druk? of de lage druk?

Hogedruk is sowieso te meten met VCDS en livewaardes. Dan de situatie opzoek waarin de storing optreed en kijken welke druk inzakt en hoeveel dit inzakt. Het zou nog kunnen wezen dat de hogedrukpomp niet fris meer is. Dit had ik met mn Lupo 3L ook, af en toe een kleine hapering en een motor die niet wilde aanslaan sochtends...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik heb deze zelf vervangen met behulp van mijn broer. We zijn beide niet bang om dingen te vervangen. Kwestie van auto opkrikken achter en stroom ontkoppelen bij accu, brandstofleidingen losmaken (pas op, kan onder druk staan), brandstofleiding verwijderen en nieuwe terugplaatsen met behulp van smalle vingers en begeleidingslijn. Of je moet de tank iets losmaken voor meer ruimte, blijft een lastige. Brandstoffilter weghalen (die zit toch aan geen leiding meer vast na verwijderen en vervangen brandstofleidingen), brandstofpomp losmaken en verwijderen plus nieuwe installeren en aansluiten. Hierna moet de brandstofleiding ontlucht worden. Dit kan bij enkele auto's via de sleutel op contact zetten, dan hoort de brandstofpomp misschien te lopen. Bij mij was dit niet zo. Ik heb via VCDS de brandstofpomp aangezet voor 3x30 seconden. Je hoort het gegorgel van de luchtbellen die terug de tank in worden geduwd.

Wat we hebben gebruikt. Enkele doppen (verschillende formaten), schroevendraaien en/of platkop, hamer met stuk hout voor de brandstofpomp plastic kap. Stuk begeleidingskabel (kan van alles zijn)

Maar dit hoeft jouw probleem dus niet te verhelpen ;) Ik ben wel voor echt OEM gegaan, durfde het niet aan met aftermarket variant. Je hebt dus die drukregelaar niet meer nodig met een nieuwe pomp die een drukregelaar heeft ingebouwd. Denk er wel aan, mocht je dit willen doen, dan moet je een stuk leiding ook aanpassen.
Die onderdeel nummers die noemt zijn van 6C zoals je het zelf ook aangeeft, Ik heb chefwerkplaats van een vw garage gesproken die geeft aan hier niks van af te weten en dit niet samen kan met 6R want zijn beide verschillende motoren en dat dit niet past en hij hier geen technische informatie over kan uitwisselen
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Welke brandstofdruk is te laag? de hoge druk? of de lage druk?

Hogedruk is sowieso te meten met VCDS en livewaardes. Dan de situatie opzoek waarin de storing optreed en kijken welke druk inzakt en hoeveel dit inzakt. Het zou nog kunnen wezen dat de hogedrukpomp niet fris meer is. Dit had ik met mn Lupo 3L ook, af en toe een kleine hapering en een motor die niet wilde aanslaan
Storing verscheen opeens op een lange stuk snelweg een week na tuning van Bmengineering , deze tuner las deze storing uit en verteld dat het van alles kan zijn wat met brandstof druk te maken kan hebben en verwees mij naar een diesel specialist ipv auto rijdend te uitlezen ivm andere oorzaken van mogelijke roetvorming. Deze storing heb ik al 3 weken niet meer terug gezien na hij deze heeft gewist en inmiddels heb ik al paar keer duurdere diesel met reiniging toevoeging van bp getankt samen met diesel injectiesysteem reiniger en heb ik ook het LMM gereinigd met LMM reiniger, polo rijdt nu stukje beter maar roet nog steeds, al wel heb ik het merkbare idee dat het motor tussen de ritten door zo een keer goed direct reageert op het gaspendaal en beter door het toeren heen raast met veel minder roet, ook bij vraag naar volvermogen, bij halfgas komt probleem minder snel voor en is het roet dan ook veel minder maar onregelmatig. chefwerkplaats gaf aan dat het brandstof druk kan worden gemeten met een druk meter en het hoge druk pomp via computer voor een eerste diagnose. Verder zoek ik iemand die rijdend kan uitlezen, kan dit met het app torque ?
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Die onderdeel nummers die noemt zijn van 6C zoals je het zelf ook aangeeft, Ik heb chefwerkplaats van een vw garage gesproken die geeft aan hier niks van af te weten en dit niet samen kan met 6R want zijn beide verschillende motoren en dat dit niet past en hij hier geen technische informatie over kan uitwisselen
Ha, Okey. Nogal gek.

Ik heb aller eerste informatie uit hun software programma gehaald. Deze zijn via 7zap volkswagen en carprog in te zien. Daarna dit geverifieerd bij Volkswagen dealer Pouw en mijn eigen VW dealer in de achterhoek. Dealer in de omgevingen Apeldoorn, Deventer, Doetinchem etc. En het klopt. Is de juiste upgrade/reserve onderdeel voor de Polo 1.2 tdi 2011 in mijn geval. Dat het een 6c0 nummer heeft maakt niet zoveel uit, zitten ook andere oem onderdelen in mijn auto die gewoon erin horen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM ~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!