H4 naar H7 Polo BM 2010

Beste mede gepassioneerde,

Zoals iedereen bekent is zijn de koplampen(h4) van polo bm ramzalig te noemen zelfs de straatverlichting geeft meer licht. Ik heb het internet een beetje doorzocht, maar heb tot nu toe nog geen duidelijk informatie omtrent het vervangen van h4 koplampen met h7 kunnen vinden. Dus hierbij wat vragen:

  • is het een kwestie van complete nieuwe h7 koplampen bestellen bij Winparts en deze in pluggen zonder poes pas
  • moet het ingelezen worden voor foutmeldingen
  • weerstand?
  • versterker omdat h7 toch wat meer energie verbruikt

ooof tocht zo iets in laten bouwen ?
Xenon verlichting voor uw VW ook de Polo 6R! - Volkswagen-onderdelen - Marktplaats.nl

Alvast bedankt voor jullie wijze antwoorden.

Gr,

Poloke
 
H7 koplampen kun je 1 op 1 inbouwen, de koplampen bij Winparts zijn al inclusief alle lampjes en je hebt dus geen weerstanden of versterkers nodig. Volgens mij hoef je bij een BM uit 2010 niks om te programmeren.

Zelf ben ik voor Xenon gegaan in mijn H4 koplampen omdat dit nog meer licht oplevert dan alleen H7. Verder had ik deze H4 Xenon-set nog van mijn vorige auto, dus de investering was minimaal. Het in laten bouwen en programmeren heb ik laten doen door het bedrijf dat jij gelinkt hebt. Mijn Polo staat ook op de foto aldaar. Een goed bedrijf met goede service.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste mede gepassioneerde,

Zoals iedereen bekent is zijn de koplampen(h4) van polo bm ramzalig te noemen zelfs de straatverlichting geeft meer licht. Ik heb het internet een beetje doorzocht, maar heb tot nu toe nog geen duidelijk informatie omtrent het vervangen van h4 koplampen met h7 kunnen vinden. Dus hierbij wat vragen:

  • is het een kwestie van complete nieuwe h7 koplampen bestellen bij Winparts en deze in pluggen zonder poes pas
  • moet het ingelezen worden voor foutmeldingen
  • weerstand?
  • versterker omdat h7 toch wat meer energie verbruikt

ooof tocht zo iets in laten bouwen ?
Xenon verlichting voor uw VW ook de Polo 6R! - Volkswagen-onderdelen - Marktplaats.nl

Alvast bedankt voor jullie wijze antwoorden.

Gr,

Poloke
het wisselen naar H7 is kinderspel. Oude eruit, nieuwe erin. Ik heb het zelf ook gedaan.

Als je de eerst keer de lampen eruit haalt is het een beetje "eng" aangezien het een stroef klik systeem is maar echt iets fout doen kun je niet als de 2 schroefjes bovenop los zijn.
Wat je preventief kunt doen is wat schilderstape op de bumper direct onder de koplamp plakken om krassen te voorkomen. Check even de
handleidingen op het forum, daar staat ook uitgelegd hoe het moet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!