Grote beurt Polo 2018 1.0 TSI 116pk

Laurens

Actief lid
136
39
34
Hallo allemaal, pas de Polo 6R 1.4 63kw ingeruild na jaren trouwe dienst, weinig maleur mee gehad eigenlijk, ook veel onderhoud was eenvoudig zelf uit te voeren. Vond het blok wel irritant tikken, dat bleef me altijd wel storen, maar die dingen blijven het gewoon doen en best zuinig ook nog, prima Polo's.

Nu wil ik dat met de AW ook weer gaan doen, ik meen dat de pen-bobines met 2 boutjes per stuk vastgezet zijn, de bougies wisselen lijkt ook als vanouds, het grote verschil zit hem in het invetten van de pen-bobines waar hij om en over de bougie schuift, wie weet welk smeersel daar voor wordt gebruikt, dit wordt gedaan om vastbranden uit te sluiten begreep ik.

Verder wil ik ook advies over de te gebruiken olie, de Ford dealer waar ik de Polo heb aangeschaft heeft er voor aflevering 5w-30 ingedaan wat ook mag als je olie advisors raadpleegt van diverse merken, de 0w-20 is wel zo dun als water trouwens, bijzonder spul.

En hoe verwissel je de lampjes, is dit LED?

Het is een fantastische auto trouwens met een heerlijke motor, wat een fijn blok! Heb er wel even naar moeten zoeken, met een waslijst aan eisen, grote originele wielen, Highline, panodak, leer met alcantara, virtual dash, geen grijs of zwart, beats systeem, de 85kw versie, en hij moest bij een dealer vandaan komen met 6mnd bovag, heb er elke dag weer schik mee.

Het enige gekke is dat de achterbank zitting niet zoals bij de 6R kan kantelen, de rugleuningen natuurlijk wel, ook geen schuiflades meer onder de voorstoelen, das jammer.

Het is verders weer een stap meer auto, nu verdiepen in het onderhoud dus wie heeft er ervaring mee, en hoe service je het schuifdak, bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    319.5 KB · Weergaven: 28
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!