Gloeidraad lampje knippert.

Beste allemaal,

Ik heb sinds vandaag een storing in mijn auto. :(
Ik zal het probleem meteen maar even voorlegggen.

Als de sleutel in het contact gaat en alle electronica etc gaat aan dan knippert het gloeidraad lampje op het dashboard. Het voertuig kan wel gewoon gestart worden en rijden gaat ook prima.
Alleen tijdens het rijden bleek ook dat mijn cruise control weg gevallen was.
Voor de rest heb ik naast deze twee problemen niets anders kunnen ontdekken tijdens het rijden.

Ik heb net de accu even ontkoppelt en terug aangesloten maar het lampje knippert werderom en hoogst waarschijnlijk zal de cruise control ook niet werken.

Iemand bekend met dit probleem? En zoja hoe zou dit op te lossen zijn?

Ik rij in een 9n 1.4 tdi.

Alvast bedankt!

Greetz Jerrel
 
Heb het zelfde probleem gehad... bij mij knipperde ook het gloeidraad symbool (achteraf bleek dat me remlichten het ook niet meer deden)
Na het vervangen van de schakelaar was alles weer goed.
VW dealer zei dat het wel vaker voor kwam ook al heeft het daar niks mee te maken.
Als je vermogen verliest bij het optrekken met de auto is het de turbo slang...

Anders wat michaeltjeh1 zegt is ook nog mogelijk..

mbt. cruise controle is voor mij wel een raadsel...
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Ben ik weer. :)

Gisteren even aan de klus geweest met het wagentje.
Nadat ik em had uitgelezen bleek dat er inderdaad een storing in de remlichtschakelaar zat.
Deze vervangen (13 euro Brezan) even mee gereden en BAM storing weg.
Tevens deed de Cruise control het weer, want die zit natuurlijk met de schakelaar verbonden.
Heb niet eens de boordcomputer hoeven te resetten, just plug and play hahaha Stick Out Tongue

Weer iets nieuws geleerd trouwens, blijkt dat de remlichtschakelaar voor de 9n(2) 6 functies heeft :ugeek:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!