Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wissen

Beste Dames en Heren,

Ik heb de volgende vraag.

Op mijn Polo heb ik het licht en zicht pakket zitten. Daar zit dus ook de
functie in van het automatisch ruiten wissen als het regend.

Nou heb ik af en toe het probleem dat als het een klein beetje regend
laten we zeggen een paar druppies, terwijl je rijd, dat soms ineens
de ruitenwissers op max snelheid een keer of 2 / 3 de ruit gaat wissen
waarna hij terug valt op normaal wissen met een interval.

In het begin (of ik heb er niet goed opgelet) deed hij dit niet en deed
hij netjes gewoon wissen zoals het hoort maar nu dus als het een beetje regend
dus echt zone regen die je met een interval, en dan op zn laagste speed goed
kan wissen, dan gaat hij vaak, niet altijd heel snel een paar keer wissen.

Hierbij moet ik vermelden dat het knopje met de snelheids regelaar van het wissen
bij mij op de laagste stand staat, dus helemaal naar links, en dan nog doen de ruitenwissers wat ik hierboven heb omschreven.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook?
Zo ja heeft iemand dit opgelost??
Zo neen wat moet ik dan precies doen??

Graag hoor ik van jullie.

DrDeathhand
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Aan je stuurhendel zit een knopje die in 3 standen kan. Helemaal naar rechts is extreem gevoelig, helemaal naar links is het minst gevoelig. Hoe staat die?
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Vissa zei:
Aan je stuurhendel zit een knopje die in 3 standen kan. Helemaal naar rechts is extreem gevoelig, helemaal naar links is het minst gevoelig. Hoe staat die?

Beste Vissa,

NAtuurlijk ben ik bekend met dat knopje, maar dat bedoel ik dus niet.
Ik heb dat knopje standaard altijd op de laagste setting staan, dus helemaal
naar links.

Maar ZELFS met die setting doet hij dat gene wat ik omschreef ook
dus daarom ben ik benieuwd of andere mensen dit ook ervaren.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Ok, dan is er toch iets mis want bij mij reageert hij echt niet zo.

Bij druppeltjes wist hij langzaam, hoe meer regen er valt hoe sneller hij gaat wissen. Ik zou er door de dealer naar laten kijken, het is zeker niet goed! :)
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Reactie van de dealer zal zijn:

a: wij hebben niks gemerkt, merken er niks aan.
b: hier kunnen wij niks aan doen.
c: Dit is normaal hoor meneer.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

ja is idd een probleem bij jou dan, bij mij niet, maar ff ter aanvulling, dat knopje met die standen is enkel de gevoeligheid instellen, niet de snelheid.. heel links is hij het minst gevoelig en laat hij de druppels wat meer worden dan een hogere stand. that's it.. en het is niet de snelheid dat word aangepast hoor.

edit : zie al dat iemand boven me hetzelfde reageerde Stick Out Tongue wups :x
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Bas zei:
Reactie van de dealer zal zijn:

a: wij hebben niks gemerkt, merken er niks aan.
b: hier kunnen wij niks aan doen.
c: Dit is normaal hoor meneer.


Dat is dan wel weer zo, alles wat niet normaal is is volgens VW wel normaal. Stick Out Tongue
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Doet die van mij ook soms, is volkomen normaal, kan zijn dat er zich water op het dak verzameld als het begint met regenen en dan als een straaltje water over je sensor loopt. Dan denkt je sensor dat er een wolkbreuk plaatsvindt dus zal die heel snel gaan wissen. Zodra het straaltje voorbij is of je rijdt hard genoeg dan zou die het weer normaal moeten doen.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Lichtelijk off-topic...

Hoe werkt die regensensor nu precies? Mbv electrisch veld? Mbv lichtsensor? Anders?

Ik heb zelf de indruk dat indien de druppels niet bewegen dat de regensensor niet merkt dat er druppels op het raam zitten, dit zou suggereren dat de regensensor met een lichtsensor werkt (waargenomen lichtsterkte neemt af indien een druppel voor de sensor zit).
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Ik heb dat probleem ook.
Volgens mij zitten er twee licht-sensoren bij de binnenspiegel. Die zie je aan de buitenkant zitten in het zwarte gedeelte.
Ik ben naar de dealer geweest en die hebben opnieuw de code voor de juiste voorruit ingevoerd, echter zonder succes.Ik heb het vermoeden dat het door de vorm van de auto komt en hoe de druppels zich gedragen op de voorruit. Kijk maar een of hij dat altijd rond een bepaalde snelheid doet. Volgens mij is dat bij mij wel zo. Ik heb me er maar bij neer gelegd maar wil graag weten als iemand oplossingen vind.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Zit in de spiegel zover ik weet inderdaad. Hier werkt hij uitstekend, lichte miezer is af en toe wissen, idem dito voor lichte regen. Naarmate de regen harder naar beneden komt gaat hij ook harder wissen. Nog geen last gehad dat hij onzinnig wist of te snel wist.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

Skyracer zei:
Doet die van mij ook soms, is volkomen normaal, kan zijn dat er zich water op het dak verzameld als het begint met regenen en dan als een straaltje water over je sensor loopt. Dan denkt je sensor dat er een wolkbreuk plaatsvindt dus zal die heel snel gaan wissen. Zodra het straaltje voorbij is of je rijdt hard genoeg dan zou die het weer normaal moeten doen.

Beste Skyracer,

Indd, zo gaat het ook, hij gaat dan effe HEEL snel een keer of twee WIS WIS doen, en dan schiet ie weer in zn normal stand, maar hmmzzz dit doet ie dan ook ECHT gewoon als het nog maar AMPER regent, een paar druppies, laten we zeggen, als je het handmatig zou wissen door de switch naar beneden te drukken dat ik dan om de hmmz 10 / 15 secs of langer zou wissen.
 
Re: Gevoeligheid Regen sensoren voor automatisch ruiten wiss

mijne doet dat ook! Alsof hij gewoon ff op hol slaat.. En uit niets 1x wissen op klaarlichte dag met schone ramen..

Heb ermee leren leven eigenlijk, maar toch fijn dat ik niet de enige ben
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!