Geschakelde en continu 12v draden trekken

Ik heb voor een aantal dingen (carkit oa) continu en geschakeld 12v nodig. Waar haal ik deze bij een Polo het makkelijkst vandaan?

Continu kan ik wel van de Quadlock nemen, maar geschakeld zit daar niet op. Lang leve canbus :x

Edit:
Gevonden op een ander forum:
Geschakeld plus = Boordnet-regelapparaat 18-polige bruine stekker positie 12 zwart
Waar zit deze 18-polige bruine stekker?
 
nou je hebt natuurlijk zat radio's (alle aftermarket) die werken volgens het ISO systeem, daar MOET je een geschakelde plus hebben, dus neem aan dat die dan wel in die adapterkabel zit! waarschijnlijk zit er in die adapter een soort van relais die de constante plus dan ook schakelt naar een geschakelde plus zodra hij via canbus een signaal krijgt dat het contactslot omgedraait wordt!

dit is hoe IK denk hoe het ongeveer werkt, durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het ook zo is!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!