gerammel en getik..

Ik ben een polo BM van 2012 en heeft 3000 KM pas gereden.
Maar soms als ik stil sta hoor, ik een soort van getik en gerammel uit mijn polo.
Ik had eerst gekeken of het een blikje was die in mijn auto zat, maar dat was niet het geval.
Het geluid kwam echt uit mijn auto en leek of het uit de motorkap kwam.
Soms is het getik er niet en soms wel. De getik die gaat weg als ik weg rij, maar komt soms weer terug als ik stil sta.
Zijn mensen bekent met deze probleem en is het zodanig erg dat ik de dealer moet informeren en laten nakijken?
 
Hmm.. Ik heb t duidelijk hoorbaar als die koud is.
Mijn vermoeden is dat de kleppen dan droog draaien en dat dat de tik veroorzaakt, namelijk na een paar keer stationair gas geven is t weg.
(natuurlijk niet hoog in de toeren)

Verder tijdens t rijden rateld de motor bij mij ook behoorlijk.
Ben hier echter al voor terug geweest toen ik de auto net een week had.
De verkoper heeft mij toen gezegd dat het niks was om zorgen over te maken en mij verteld wat het was.
Ik weet alleen niet meer precies wat er nou gezegd is door hem.

Hoop dat dit een beetje bruikbaar is voor jou
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmmmm, ja klopt als ik stationair gas geef dat is het even weg maar dan komt het weer terug.
Het vage is dat het ene keer de metalen tik er wel is en de andere keer is die er niet.
Dus als ik met het probleem naar de dealer ga en de metalen tik die is dan er niet, dan hebben hun ook een moeilijk beeld bij waar het probleem aan ligt.

Alle informatie is nuttig (y)
 
Ik meld me ook maar even in, heb dus ook een rammeltje vanuit de motorruimte.
Bij een koude start zeer goed hoorbaar, ook tijdens het rijden zo nu en dan hoorbaar.
De auto in de vrijstand, automaat, of zelf schakelen maakt niet veel uit. Meestal is het weg zodra de motor goed warm is.
Ben nu de afgelopen weken 3x bij de dealer hiervoor langs geweest.
Het lijkt wel of de devil ermee speelt, 2x monteur meegereden, 2x was het geluid plotsklaps verdwenen.

De monteur gaf de turbo de schuld, hoorde zo:confused: Ik dacht niet!!! Hoorde bij het afblaas geluid...

Edit; Ik ga eens kijken, bedankt voor de tip PoloDave
 
Ik heb dit probleem ook gehad toen ik de auto net had.
leek wel of het uit het dashboard kastje kwam,
Maar met een klein beetje gas is het geluid weg en komt daarna weer terug
Bij mij was dit een brandstof leiding die anders geplaast moest worden ofzo
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Polo dave: ik ga zo meteen jou oplossing proberen en hopelijk dat het werkt! bedankt alvast!

Mike: is het bij jou al opgelost bij de dealer en zo ja waar lag het bij jou aan?
 
Ja bij mij is het opgelost,
Bij mij was het in de motorruimte een brandstofleiding die een rubbertje heeft gekregen en een ander plekje
het trillende/tikkende geluid was daarna niet meer hoorbaar.
heb zo iets ergens op het forum al gelezen en er was toen ook een foto bij geplaats twaar dit zelf snel te doen was,
maar uiteraard ook door de dealer netjes op te lossen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
dat was dus mijn topic welke hierboven staat ;) tot op de dag van vandaag heb ik geen problemen meer mee gehad. Wat ook nog kan: heb je een gekoeld handschoenenkastje? Zo ja, dan kan het het luchtklepje zijn wat rammeld als deze helemaal open of dicht staat komt er namelijk speling op. 1 of 2 tandjes verzetten en het is opgelost
 
Ik kan vertellen, dat ik van mijn gerammel,tikje,schurend geluid ben verlost.
Met dank aan PoloDave... Nee, het was niet het verplaatsen van de slang op een andere klem.
Ik zag dat 1 van de monteurs dat al had gedaan.

Verder zoeken, heb links de plastickap voorzichtig los kunnen trekken, waaronder de soundakulator gemonteerd zit.
Ik heb deze bij aflevering los laten koppelen. De sounsakulator bleek dus los te zitten, samen met een losliggend stekker.
De akulator heb ik nu verwijdert, stekker af en vast geplakt. Geluid is nu eindelijk weg.

Bedankt heren van Hoogenboom, stress om niks dus.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!