Geluid bij koude start

Bij de start van mijn polo 9n SDI komt er een slippend geluid vanaf de zijkant van het motorblok aan de passagierszijde. Als ik een paar km gereden heb is dat geluid weg. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en of het heel erg kwaad kan?
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 sdi 
Multiriem die slipt? Filmpje maken en posten zodat we het horen? Jezelf ff voorstellen zodat we een beetje achtergrond van de auto hebben?
Sorry, was wat haastig. Ik ben nieuw hier. Het gaat om een polo 9n SDI comfortline uit 2005 die ik vorige week gekocht heb. Met 330.000 km op de teller al aardig wat gelopen, maar wel de 1e eigenaresse die heel trouw altijd het onderhoud heeft bijgehouden. Wat ook valt te zien aan de onderhoudshistorie. Ik zal het morgenochtend ff filmen en erbij zetten.

Bedankt alvast voor het advies.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 sdi 
Waarschijnlijk doe ik iets niet helemaal goed, maar welk bestand ik ook wil uploaden, elk bestand is te groot. Zowel geluid als video, bij alle krijg ik de melding " fout opgetreden, bestand te groot ".

Langs de garage lijkt me de enige optie die er over blíjft. En de multiriem klinkt als een logische oorzaak van het geluid
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 sdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!