geen communicatie met regeleenheden.

hallo,

ik heb een kabel gekocht via dit forum alleen heb ik nu een probleem met de communicatie.
als ik de verbinding test zegt hij dat alles werkt behalve de CAN line.
en als ik hem laat uitlezen via auto scan geeft hij aan dat hij geen verbinding kan krijgen met alle regel eenheden.
het gaan om een polo 9n.

iemand een idee om dit op te lossen???

vcds versie 10.6.5
kabel hex VAG11.10. Dual-k & CAN<->USB

gr. niels
 
Omdat je een niet passende vcds versie gebruikt ;)
Op je kabel staat 11.10 wat ik zo eruit opmaak en jij gebruikt 10.6.5

Btw zat er op de bijgeleverde cd niet de juiste software?
 
VW  6R  1.2TDI 
@ gewoonjan,

de eerste keer dat ik het cd'tje in mijn laptop vrotte zij mijn laptop dat de schijf leeg was.
heb toen van bas een link gekregen kreeg daar het zelfde probleem mee. via internet deze versie gevonden veranderde dus niks.
nu doe ik het schijfje in de laptop krijg ik wel een lijst met bestandjes te zien (vreemd).
ik zal de 11.10.1 versie even proberen laat dan even weten wat het resultaat is.

gr. niels
 
Bij mij kreeg ik met 11.10 wel verbinding maar veranderde hij niks, dus die verijderd en 11.3 geinstalleerd, maar die wou niet installeren.. uiteindelijk 11.2 gepakt en daar heb ik al 2 mensen zonder problemen mee geholpen

@Niels, wel tussentijds opnieuw opgestart
 
@ PoloDave,

heb nu alles van mij laptop verwijderd. het cd'tje weer is in de computer gevrot en nu zegt hij weer dat er een lege schijf in zit.
zou je mij die 11.2 kunnen toe sturen via dropbox o.i.d.???

gr. niels
 
k heb nu via een andere computer die het schijfje wel kon lezen de bestanden op een usb stick gezet. heb de versies 10.6.5, 11.2, 11.3, 11.8 en 11.10.1 geprobeerd en niks werkt. kan het misschien nog zo zijn dat dit komt omdat ik windows 7 64 bit gebruik???

gr. niels
 
Heb je ook drivers voor een 64 bit systeem geïnstalleerd of uberhaupt drivers?;)
Was dat zelf namelijk in t begin eerst even vergeten in mn enthousiasme Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik herken veel je problemen, nielsn. Ook het soms wel en soms niet zien van de inhoud van het schijfje.
Dat je Windows 7 64-bits gebruikt, maakt volgens mij niet uit.

Gaat bij jou de installatie wel helemaal goed, inclusief het installeren van de USB-driver(s) (bij mij krijg ik deze niet meer geïnstalleerd, ondanks alle tips genoemd in deze thread)? En wat gaat er precies niet meer goed? Je krijgt na de volledig succesvolle installatie geen verbinding meer met de auto?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
hallo allen,

van de versies 10.2 en 10.3 als ik het goed heb kan ik de drivers niet installeren deze zullen dan alleen geschikt zijn voor 32 bit.
versie 10.8 en 11.10.1 installeren volledig incl. divers. maar nu ziet mijn laptop de interface niet meer aan als hex + can interface ofzo zoals hij eerst wel deed maar als een serieel naar usb converter. als ik dan wel de driver van die versie VCDS instel ziet hij de interface ook niet.

heb ook een keer VCDS versie van de site van Ross-Tech geprobeerd maar deze werkt ook niet omdat de interface ge update moet worden wat niet mogelijk is

gr. niels
 
Gooi even alle versies eraf en verwijder de hele folder c:\Ross-tech
Installeer dan alleen 11.10 vanaf de CD en zorg ervoor dat je de drivers handmatig installeert en geef dan de map C:\Ross-tech\VCDS-beta op.
Als het goed is wordt dan de verkeerde driver overschreven.

Op mijn CD stond ook een losse 64 bits driver en een handleiding hoe de kabel te fixen als deze niet meer herkend werd.
 
ik zal dit nog eens een keer proberen ben er bang voor maar is een poging waard ik houd jullie op de hoogte

als ik het cd'tje in mijn gewone pc heb zitten lijkt het wel of er binnen in een kabouter een boom aan het omzagen is ofzo

gr. niels
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook win 7 64 bit, maar bij mij was de driver niet bijgeleverd dus die appart nog even bij gedownload, al vermoed ik niet dat jij er wat aan hebt aangezien t de driver van 10.6.x is ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
@ houz74 zou je mij die handleiding en driver kunnen mailen of ie dergelijks??
Beter is om je mail-adres uit je post weg te halen.

DISCLAIMER: Ik ben er niet verantwoordelijk voor als deze software niet werkt op jouw kabel en je daardoor de kabel sloopt. Tot en met step12 zou je veilig met elke kabel moeten kunnen doorlopen.

Repair your vcds1106 step by step:
Deposit Files

64-bits driver kun je van VCDS 11.10 pakken op de manier zoals ik eerder beschreef.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beter is om je mail-adres uit je post weg te halen.

DISCLAIMER: Ik ben er niet verantwoordelijk voor als deze software niet werkt op jouw kabel en je daardoor de kabel sloopt. Tot en met step12 zou je veilig met elke kabel moeten kunnen doorlopen.

Repair your vcds1106 step by step:
Deposit Files

64-bits driver kun je van VCDS 11.10 pakken op de manier zoals ik eerder beschreef.

@ Houz74

ik heb inmiddels de kabel weer aan de gang tot zover hij de kabel herkend als Ross tech kabel.
als ik hem in VCDS test via options lukt dit ook zo goed als hij geeft alleen aan dat hij geen verbinding heeft met CAN maar ik heb een 9n van 2003 weet niet of daar al CAN in gebruikt word.
als ik nu de auto wil uitlezen lijkt het erop dat hij wel ziet welke regeleenheden er in zitten maar kan hiermee nog steeds niet communiceren.

volgens bas moest ik versie 11.3 gebruiken dat heb ik nu ook geïnstalleerd in combinatie met de USB driver van 11.10

gr. niels
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!