Gaspedaal respons verbeteren

Nu ik mijn RaceChip werkend heb, en ook het positieve resultaat ervan gezien en gemeten heb, zou ik eigenlijk ook een betere gasrespons willen.

Er zijn al verschillende topics over vertraging in gaspedaal etc. maar ik maag hierbij toch even een nieuw actueel topic.

Volgende heb ik al geprobeerd om de respons te verbeteren:
- Via Carista OBD2 de gaspedaal respons op 'Direct' gezet, i.p.v 'Bestuurd door tijd'.

Gisteren tijdens het opnemen van mijn 80-120 tijden voor de RaceChip ook de gaspedaal respons tijd kunnen achterhalen.

Bij een snelheid van 80 km/h bedraagt de vertraging in iedergeval ruim 0.8-1 seconde. Dus 0.8 seconden na intrappen van het gaspedaal gaat de toerenteller pas omhoog lopen. Geen idee of deze vertraging ook snelheidsafhankelijk is. Maar 0.8 seconden vind ik erg veel.

Nu heeft RaceChip daar ook weer een oplossing voor, een extra kastje 'gaspedaal respons tuning'. Daarmee kun je in 7 stappen je gaspedaal respons veranderen van eco naar race. Klinkt erg goed voor mij, alleen de prijs is €229,-.

Ik geloof dat dat kastje de respons zal verbeteren, maar €229,- voor een verbeterde gasprespons klinkt mij ook wel duur.

Is er een goedkopere manier om de respons te verbeteren? En eventueel zelf ook dit desgewenst in te kunnen stellen / aanpassen op welk moment dan ook, zoals bij een rijprofiel instelling? Een eenmalige verbetering is ook prima, maar tussentijds aanpassen zou fijn zijn. Ik zat dus meer te denken aan iets software matigs, alleen heb ik dit dus via OBD2 al aangepast waarbij er nog steeds een ruime vertraging in zit.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!