Voorstellen FRL_AW

FRL_AW

Bekend lid
344
167
49
Hallo leden van MyPolo forum,

Ik lees al een tijdje mee, maar zag ik dat ik mij nog nooit had voorgesteld (slecht van mij, waarvoor ook excuus). Ik zal mij even kort voorstel en enkele foto's delen van mijn Polo AW.

Mijn naam is Erik en ben samen met mijn vrouw woonachtig in Friesland (zelfde dorp als @Rosinfield). Ik zeg wel dat het "mijn" Polo is, maar in werkelijkheid is de Polo van mijn vrouw, omdat ik zelf een Renault Megane GTLine heb. De Polo is voor ons een 2e auto welke voornamelijk voor woon-werk verkeer ingezet zal worden, maar wel met afstanden van 30/40 km enkele rit. Op jaarbasis zullen we er circa 8.000 á 10.000km mee rijden. Voor de rest staat de Polo in de schuur als we deze niet gebruiken. Zelf ben ik een fanatieke "hobby" poetser, mag dan ook graag één keer in de zoveel tijd de auto's volledig onderhanden nemen.

Hieronder even enkele foto's van de Polo AW en een foto van mijn Megane.

1.jpg

5.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Het betref een Comfortline 1.0 TSI 95PK uitvoering welke in augustus - 2019 op kenteken is gezet. Deze auto is gebruikt bij een autobedrijf als vervangend vervoer. Hij heeft in een jaar tijd een kleine 11.000 KM gereden, voornamelijk korte stukjes is ons vermoeden. Onlangs hebben we voor chiptuning gekozen bij een bedrijf wat gevestigd is in Friesland. De auto is toen naar 132PK en 233Nm gegaan. Helaas is deze software er weer snel afgehaald, omdat de auto constant inhield bij bepaald toerental en het probleem niet gevonden kon worden. Toen de software eraf is gehaald, was het probleem verleden tijd. We zijn ons nu aan het overwegen om gewoon de "Fabrieksupdate bij VAG" uit te laten voeren. De reden waarom; iets meer vermogen/koppel en omdat we de auto niet heel erg veel gebruiken is het extra vermogen ook niet echt noodzakelijk. Heb overigens positieve verhalen gehoord en gelezen van de fabrieksupdate bij VAG. Daarnaast willen we graag enkele VCDS aanpassingen doen (o.a. Start/Stop uit, DRL op achterlichten, Bijtank hoeveelheid, Gordelpiep, ramen sluiten bij autodeur vergrendelen, en CH LH naar 90 sec en wijziging van besturing).
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!