foutmelding

had al een paar keer dat het voorgloeispiraaltje begon te knipperen, en dat het start/stop systeem het niet meer deed (gaf het display aan) . Na het uit/aanzetten was de melding weer weg. Nu kwam tijdens het scannen deze foutmelding uit (zie de bijlage)

Iemand enig idee? Het is een polo 1.2 tdi bleumotion, met JD box.
 

Bijlagen

  • polo.PNG
    polo.PNG
    4.3 KB · Weergaven: 50
Ik kreeg daarnet exact hetzelfde!:shock:

Maar bij mijngaf die geen label erbij wat mis was.
Kan de autoscan nog weer even doorkijken of ik er wat wijzer van kan worden?

Verder heb ik de chip er even uitgehad, stukje gereden, alle contactjes los gehad (ook die op de chip) alles uitgeblazen en weer terug geplaatst en alles goed aangedrukt en ervoor gezorgd dat t klik zei waar t kon klikken.

Heb ook even het boekje erop na geslagen en daar kwam uit van of voorgloei systeem kapot of er was iets mis met de vermogensregeling.
Lijkt me dus dat tweede.

Ik heb ook nog de fout weer verwijderd, weer exact t zelfde rondje gereden op een felle manier en toen verscheen er niks meer.
(eerste rit was de motor het eerste stuk nog koud dus vandaar)

Edit.
Dit was meteen bij de eerste rit dat ik de JD chip erin had zitten:lol:
Goed schrikken dus even:lol:
(heb m gister over genomen van Wildcard)
 
VW  6R  1.2TDI 
Zou het dan kunnen komen door de JD chip?

Niet best als je vermogensregeling een te lage drukmelding genereerd.
Ik zou JD even mailen voor de zekerheid.
 
Mijn vermoeden was gewoon een los contactje bij mij aangezien ik thuis op de bank alles even los heb gehad 'ter inspectie' (maw gewoon even koekeloeren hoe alles eruit zietStick Out Tongue)

Wel toeval dat er nog iemand meer is met zo'n melding, dus ik hoop dat Mark of evt iemand anders van JD hier even opheldering over kan geven.
Of ze het überhaupt eerder hebben gezien of niet enz.
 
VW  6R  1.2TDI 
Heb net even gebeld met JD, het heeft te maken met de softwareversie van de auto (heb voor 2 week terug de software laten updaten ivm nagelen bij de dealer) en de software van de box. Het wordt een ritje naar JD, wordt de software van de box geupdate en dan is het over .
 
@Houz74

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Wildcard's auto wel een stuk nieuwere software heeft dan die van mij:lol:
Maar dat gaan we idd snel zien;)
 
VW  6R  1.2TDI 
De melding van start-stop had ik al vanaf het begin - JD gaf aan dat dat niets uitmaakte, en ik vond het wel een win-win situatie want die uitvallende motor was ik nooit een fan van. Maar ik vermoed dat er een hele aardige kans is dat een software-update die foutmelding gaat verhelpen - ik had daar namelijk geen last van, en omdat mijn Polo wat nieuwer is had ik waarschijnlijk de nieuwe sofware al (EDIT: lol, dat zei je zelf ook al... nu ja, dat dus).
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!