[Foto's] Telefoon houder op OEM bluetooth adapter gemonteerd

Hoi,

In mijn Polo 6R heb ik de OEM VW bluetooth adapter zitten. Een lelijk ding welke ook redelijk zinloos is (ik gebruik die 2 knoppen namelijk nooit).
In de eerste instantie had ik de houder voor mijn telefoon rechts naast de console (van de radio, climatecontrol etc) geplaatst met een zuignap. Ook dat vond ik eigenlijk niet mooi en niet de beste plek.
Een mooie oplossing zou zijn om beide ongemakken te combineren en op die manier de ideale houder voor de telefoon te fabriceren. Zoiets bestaat niet, dus zelf (met 10+ jaar modelbouw ervaring) aan de slag gegaan. Na een uurtje zit het eindproduct in elkaar en zit de telefoon op de ideale plek. Een paar foto's van de bouw en het eindproduct.

De Bluetooth module en de houder:
DSC_0078_2.jpg

Bluetooth module opengemaakt (2x Torx) en de onnodige knoppen module verwijderd:
DSC_0079_2.jpg

Kunststof plaatje gemaakt waar de houder met een M3 boutje opgezet wordt:
DSC_0080_2.jpg

De houder gemonteerd met boutje:
DSC_0081_2.jpg

Houder op de Bluetooth module:
DSC_0082_2.jpg

Het complete "product" in de auto met telefoon erin:
DSC03628_2.JPG
DSC03631_2.JPG

En zonder telefoon:
DSC03633_2.JPG

Netjes toch?

Groeten,
Gerard
 
Is leuk, mooie constructie. Maar toch even een vraagje. Waarom zou je je telefoon daar willen plaatsen. Ik laat de mijne altijd in mijn jaszak, tasje, broekzak zitten. Je hebt bluetooth, zie wie er belt op het scherm in je console. Dus waarom die moeite?
 
Echt een leuke oplossing!
Ga je verder nog aan de slag om er evt een usb poort bij te zetten zodat je je telefoon ook kan opladen als deze in de houder zit?
 
VW  6R  1.2TDI 
Dat is ook nog wel een idee inderdaad... nadeel is alleen dat de USB aansluiting van m'n telefoon aan de linkerzijkant (bovenaan) zit... dus echt mooi wordt dat nooit...
 
Super mooi gedaan!

Dit wil ik zelf ook gaan proberen. Ik heb zelf een RNS-315 incl. bluetooth, maar had wel zo'n universele bluetooth module gekocht. Deze is dus nu overbodig en kan ik mooi gebruiken om dit te maken.

Weet iemand ook of je de aansluitingen van de module kunt manipuleren? Zodat hij geen contact meer maakt. Anders heb ik 2 bluetooth signalen in mijn auto.
 
Ik had deze module ook, ik heb er nu een houder voor de iphone 4s inzitten (OEM VW). Werkt precies het zelfde als als de module behalve dat er een telefoon in kan en deze ook oplaad. Ideaal voor mij!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!