Foam kachelklep

Goedenavond,

Helaas laat het foam van mijn kachelklep los (al ruim een jaar), ook heb ik sinds kort een raar geluid als ik de stand verander naar gezicht, als ik de stand naar raam of voeten zet hoor ik dit geluid niet, ik heb hier een video van gemaakt en deze is te zien op de onderstaande link. Het gaat om een Polo 6N1 uit 1998.

http://sendvid.com/q55u4hpb

Mijn vraag is eigenlijk wordt dit geluid veroorzaakt doordat dit foam weg is en hoe kan ik dit herstellen? Moet dan het dashboard eruit, of kan dit simpeler?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6N1  1.6 75PK 
Stuur die video de volgende keer via youtube, deze website geeft een hoop onnodige reclame rotzooi!

Het foam functioneert als demping van de klep op het kachelhuis want de klep is van metaal. In deze metalen klep zitten ook gaten. Als het foam weg is of gedeeltelijk weg zul je merken dat de warme lucht slecht verdeelt of dat er bijna geen warme lucht komt. Om dit foam te vervangen moet je het kachelhuis demonteren. Als je het kachelhuis splijt, kun je de kleppen intapen met ductape. Werkt perfect.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Bedankt voor je reactie! Dus als ik het goed begrijp moet ik het dashboard demonteren? Warme lucht werkt (nog) wel goed. Zit dit foam alleen om de kleppen of zit dit op meerdere plaatsen in het kachelhuis? En waarmee kan ik dit foam vervangen?

Gr,

Emiel
 
Volkswagen  Polo 6N1  1.6 75PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!