Fluittoon ventilator

Goedenavond,

Als ik mijn ventilator aanzet geeft deze een soort fluittoon. Op de standen 1 tm 4 doet de polo dit.
De kachel weerstand is laatst al vervangen aangezien de standen 1 tm 3 toen defect waren.. Stand 4 deed het toen wel gewoon maar maakte toen ook zo nu en dan de fluittoon.
Na het vervangen van de weerstand was de fluittoon op alle 4 de standen te horen. Mijn garage adviseerde me om dit even in de gaten te houden en als dit aan bleef houden dat de kachelmotor vervangen moet worden.

Voordat ik een kachelmotor bestel ik wil graag jullie mening weten of dit ook daadwerkelijk de kachelmotor is, of dat er ook iets anders aan de hand zijn?

Groet Victor

 
De motor is aan het stukgaan. Bij mij piepte hij in de bocht en maakt hij een soortgelijke geluid. Deed er niets aan tot op een dag ik het in eens heel koud had in de auto en de ramen begonnen te beslaan midden op de snelweg. 2 harde tikken en hij deed het weer. Vervolgens voor 60 euro ofzo bij de sloop eentje uit 2011 gekocht

Vervangen koste mij veel tijd maar het is zeker wel te doen. Bij sommige autos moet zowat het hele daahboard eruit, bij de polo valt het wel mee
 
Bedankt voor de reacties mannen! Zaterdagochtend maar even de duif eruit halen :') .. Heb via via een hele nieuwe motor(hella) voor een leuke prijs weten te scoren.

Pigeon thnx voor de tip.. Een lager zal een stuk voordeliger uitpakken
 
De nieuwe kachelmotor zit erin. Was met een maatje samen in een half uurtje klaar.
De oude motor zag er nog redelijk goed uit en hadden we eerst geprobeerd te repareren en te smeren. Maar zoals "pigeon" al aangaf bleek het (waarschijnlijk) de elektrolager te zijn en hier kom je helaas niet bij..

Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik foto's had moeten maken zodat ik een handleiding kon maken voor op het forum. Echter is het een redelijk makkelijke klus.. Het is wel aan te raden om met een "ratel hoekschroevendraaier" te werken aangezien sommige schroeven moeilijk te bereiken zijn.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!