Even voorstellen

Hoi,

Ik lees al een klein tijdje geinteresseerd mee, maar nu de levering van mijn nieuwe Polo BM minder dan een week weg is, heb ik me toch maar even ingeschreven. Ik kan hem dinsdag ophalen.

Het wordt de Glacier Blue Polo 6R met alle opties minus bochtenverlichting.

Ik heb 4 kleine vragen:

- Volgens de dealer moet ik de eerste 1000km voor 4000 toeren schakelen.
-- Ik heb juist begrepen dat dit niet meer nodig is. Oftewel, mocht je het willen dan kun je hem tot 2000 of tot 6000 (bij wijze van spreken) toeren trekken, direct vanaf het begin.

- Tanken: Wel of niet het expansievat gebruiken?

- Dealer wil -BLEEP- geluidje bij vergrendeling niet inbouwen met de mededeling dat dit onmogelijk is. Ik geloof er niets van, maar heb ook niet zo'n zin om met een nieuwe auto maar ff een afspraakje via marktplaats met Kees Kist te maken. Andere opties?

- Multimediabox aansluiting. Is dat puur voor IPOD (zat een kabel bij) of is dat een USB ingang?

Ik zal geen foto's plaatsen, aangezien hij aan de buitenkant verder helemaal standaard is.

Nog 1 opmerking: Waarom zit er zo'n lelijke bluetooth module in :(
 
eAziness, welkom hier ;)
inrijden zou ik zelf ook niet weten, heb 't zelf wel gewoon gedaan met mijn bm en in mijn ogen kan dat geen kwaad, de verschillende meningen hierover daargelaten maar ok ;)

met tanken gebruik ik zelf nooit het expansievat, dus daar kan ik je ook niks over vertellen :oops:

en die alarm beep die kan zeker wel! mits je alarm als optie erin hebt zitten, heeft mijn dealer gewoon voor mij geactiveerd ;)

de multimedia box is een aansluiting waar je met verschillende kabels verschillende apparaten aan kan sluiten, ipod en usb zijn er 1 van, ik heb ook al de 3,5mm jack voorbij zien komen, maar die kabels zou ik als een extraatje van de dealer vragen (heb ik gedaan met de ipod en usb kabel) anders betaal je er aardig wat voor of even ebay(.DE!) in de gaten houden.
daar komt namelijk 't meeste voor de polo online ;)

oh en die bluetooth module kun je ook vervangen voor een interne mits je een rns-310 hebt met de correcte firmware en software ;)
jah of je moet over willlen gaan naar een rns-315 of rns-510 (hebben allebei standaard een interne bluetooth module ;)

verder veel plezier met je auto! Big Grin
enne top kleur, al zeg ik 't zelf Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Welkom,

Inrijden hoeft tegenwoordig officieel niet meer werd gezegd toen ik mijn polo ging ophalen. Echter heb ik wel eerste 1000km rustig aangedaan.

Het expansievat kan je gebruik als je wilt. Dit is gemaakt omdat bij hogere buiten tempraturen benzine uit kan gaan zetten. Het expansievat gaat dan open. Omdat het in NL niet echt warm is kan je deze gebruiken bij het tanken. Wat ongeveer 1 op 4x vol tanken scheelt geloof ik indien je het hele expansievat telkens vol tankt. Je moet dat op dat knopje drukken met je benzinepistool, beetje tanken, weer drukken, beetje tanken, weer ... totdat er niks meer bij kan.

Andere twee vragen kan ik niet met zekerheid antwoord geven.

Peace
 
eAziness zei:
- Volgens de dealer moet ik de eerste 1000km voor 4000 toeren schakelen.
-- Ik heb juist begrepen dat dit niet meer nodig is. Oftewel, mocht je het willen dan kun je hem tot 2000 of tot 6000 (bij wijze van spreken) toeren trekken, direct vanaf het begin.
Bij Volkswagen in Wolfsburg hebben ze het over 3000 toeren en 1500km. Gezien ik de auto daar op heb gehaald en al over de 600km heen zat de rit naar huis ga ik die eerste 1500km wel even vol maken binnen die grenzen. Ze zullen het niet voor niets aangeven denk ik dan..

eAziness zei:
- Tanken: Wel of niet het expansievat gebruiken?
Ligt er aan: ga je na het tanken al een stuk rijden (en rijd je sowieso veel) of zet je hem na het tanken stil voor een paar dagen? In dat laatste geval zou ik het expansievat niet gebruiken gezien de brandstof kan uitzetten bij temperatuursveranderingen. Rijd je veel dan is het wel zo handig en krijg je al snel meer ruimte in het expansievat door het verbruik tijdens deze kilometers.

Alessandro zei:
Welkom,
Je moet dat op dat knopje drukken met je benzinepistool, beetje tanken, weer drukken, beetje tanken, weer ... totdat er niks meer bij kan.
Peace
Makkelijkste is meestal om gewoon het vulpistool op het knopje te zetten en rustig door te tanken. Wel opletten dat je niet te snel wilt tanken ;)
 
Hoi eAziness, welkom op dit toffe forum!

- Volgens de dealer moet ik de eerste 1000km voor 4000 toeren schakelen.
Sowieso zul je hem weinig boven de 4000 toeren krijgen, dan ben je namelijk echt flink aan het trappen. Gewoon rustig aan doen kan geen kwaad, al zal de computer je motor echt wel beschermen hoor.

- Tanken: Wel of niet het expansievat gebruiken?
Ik doe het wel, en het bevalt prima. Er gaat dan ruim 10 liter meer in, scheelt behoorlijk in het aantal kilometers wat je kunt rijden op een tank. Ik rij nu meestal meer dan 1100 km voor ik weer moet tanken.

- Dealer wil -BLEEP- geluidje bij vergrendeling niet inbouwen met de mededeling dat dit onmogelijk is.
Dit kan, mits je alarm hebt. Kan je gewoon laten aanzetten door een handig persoon (zoals Jela op marktplaats)

- Multimediabox aansluiting. Is dat puur voor IPOD (zat een kabel bij) of is dat een USB ingang?
Bij mij zat er standaard een USB aansluiting bij... Gelukkig maar, want ik hoef die iDinges meuk niet :lol:
 
Gewoonjan zei:
oh en die bluetooth module kun je ook vervangen voor een interne mits je een rns-310 hebt met de correcte firmware en software ;)
jah of je moet over willlen gaan naar een rns-315 of rns-510 (hebben allebei standaard een interne bluetooth module ;)

verder veel plezier met je auto! Big Grin
enne top kleur, al zeg ik 't zelf Stick Out Tongue

Ik heb een RNS-310 navi ja, maar was toch niet mogelijk volgens de dealer. Hij zei dat ik 1 type ouder heb dan de nieuwste, wat ook betekent dat ik niet kan bellen via de navi, maar slechts via die module. Er wordt dan een klein schermpje opgeplaatst. Bellen via stuur kan gewoon. Hoop dat die dealer even wat meer moeite gaat doen voor die BEEPs :)

Thanx voor alle reacties zover.
 
- Volgens de dealer moet ik de eerste 1000km voor 4000 toeren schakelen.
-- Ik heb juist begrepen dat dit niet meer nodig is. Oftewel, mocht je het willen dan kun je hem tot 2000 of tot 6000 (bij wijze van spreken) toeren trekken, direct vanaf het begin.

Volgens het instructieboekje van de TSI moet je minimaal1500 km inrijden. Alles wat mechanisch is zal moet inlopen, zelfs je autosleutel gaat na 1500 km soepeler in het contactslot.
 
Ik heb de dealer gevraagd om de deuren automatisch op slot te laten doen en gordelbeep uit. Gordel mocht niet van de wet (wederom vaag verhaal). Wat betreft de deuren, wat gebeurt daarmee in het geval van een ongeval, zeg bijv. dat de airbags eruit komen, gaat het slot er dan af?
 
Moet je met je rns-310 dan maar even kijken welke versie je hebt, maar mijn vermoeden is dat de bluetooth bediening op de rns-310 wel te realiseren is met een module van kufatec ;)
Ik vermoed niet dat je eenzelfde rns-310 hebt als ik, mijn auto komt namelijk uit 2010 :lol:
en voorzover mij bekend is wordt de module met oudere firmware en software niet meer gemaakt ;)
(mocht je deze wel hebben dan zou ik de dealer toch eens om uitleg vragen)

De deuren die boven de 15km/u automatisch op slot gaan zijn gewoon van binnenuit te openen (alleen binnenuit dus, van buitenaf niet), is zegmaar hetzelfde als handmatig op het sluitknopje drukken op 't bestuurdersportier alleen doet de computer 't dan voor je ;)
en wat er met een ongeval gebeurt? geen idee eerlijk gezegd...

qua gordelbeep ben je inderdaad strafbaar als je deze uit hebt gezet en de politie komt er achter bij geval van een ongeluk.
 
VW  6R  1.2TDI 
En dan de laatste vraag. Bij het openen van een deur wanneer dit slot erop staat, springen dan alle deuren van het slot? In het geval van kind uit de auto halen o.i.d. is het onhandig als alleen mijn deur van slot af gaat.
 
eAziness zei:
En dan de laatste vraag. Bij het openen van een deur wanneer dit slot erop staat, springen dan alle deuren van het slot? In het geval van kind uit de auto halen o.i.d. is het onhandig als alleen mijn deur van slot af gaat.
dan gaat alleen de deur open die jij zelf hebt geopend, maar je kan altijd even snel op de ontgrendelingsknop drukken, dan zijn alle deuren incluis de achterklep open ;)

Ik meen dat er ook nog iets was van selective unlocking in vagcom, maar of dat ook geldt in zo'n situatie weet ik niet :?:
dat is meer zo van op de open knop drukken op je afstandsbediening en dat dan alle deuren open gaan of alleen het bestuurdersportier en dan is er nog een instelling dat alle deuren ontgrendelen als je de sleutel uit het contact haalt..

maar je moet zelf maar even kijken wat je aan instellingen wilt ;)

is wel een heel topic over in het tuning/styling gedeelte van de polo v ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!