Voorstellen Ying WRC

Hallo allemaal,

Ik ben Ying, 26 jaar en heb sinds september een Polo R WRC.
En ik heb hiervoor een Ibiza Ecomotive en een Fabia vRS gehad.
Mijn WRC is nog helemaal origineel en staat nu alleen op winterbanden met andere velgen en heb daardoor nog niet veel foto's gemaakt.
Ik ben alleen van plan mijn originele velgen goud te laten poedercoaten.

Ik was beniewd of erop dit forum nog wat gebeurt.
Ook zou ik dit jaar graag naar een meeting gaan, nog advies welke leuk zijn?
 

Bijlagen

  • wrc.jpg
    wrc.jpg
    165.2 KB · Weergaven: 49
Volkswagen  Polo R WRC 2378  2.0 Turbo 220pk 
  • Leuk
Waarderingen: Singer, Jeroldd en Johan
Welkom Ying,

Het forum is erg actief, dus je zal er van alles en nog wat voorbij zien komen, mits je het checkt natuurlijk ;) .

Zoals je al gevonden hebt zijn er een aantal meetings van VW(R) waar sommigen van ons naartoe gaan.
Daarnaast zijn er zo nu en dan ook Polo meetings die vanuit hier georganiseerd worden.

Heb je verder nog plannen met de Polo? Of gewoon zo laten?
 
Welkom Ying,

Het forum is erg actief, dus je zal er van alles en nog wat voorbij zien komen, mits je het checkt natuurlijk ;) .

Zoals je al gevonden hebt zijn er een aantal meetings van VW(R) waar sommigen van ons naartoe gaan.
Daarnaast zijn er zo nu en dan ook Polo meetings die vanuit hier georganiseerd worden.

Heb je verder nog plannen met de Polo? Of gewoon zo laten?
Ik denk dat ik mijn polo zo ga laten, hooguit misschien alleen chippen
 
Volkswagen  Polo R WRC 2378  2.0 Turbo 220pk 
Bij 'stage 1' ga je richting 300PK.
Je loopt dan wel tegen koeling aan, dat niet 'voldoende' is.
Daarnaast zal je koppelingsplaat het extra vermogen ook niet waarderen en is de kans op een slippende koppeling aanzienlijk hoger.

Advies is om een grotere intercooler en sport koppeling te plaatsen.
Mocht je het goed willen doen dan pak je er ook een lichtgewicht vliegwiel bij.
Het totaal wordt wel kostbaar, maar het is het meer dan waard.
 
Bij 'stage 1' ga je richting 300PK.
Je loopt dan wel tegen koeling aan, dat niet 'voldoende' is.
Daarnaast zal je koppelingsplaat het extra vermogen ook niet waarderen en is de kans op een slippende koppeling aanzienlijk hoger.

Advies is om een grotere intercooler en sport koppeling te plaatsen.
Mocht je het goed willen doen dan pak je er ook een lichtgewicht vliegwiel bij.
Het totaal wordt wel kostbaar, maar het is het meer dan waard.
Dat is wat jij onderandere ook hebt verandert toch + een ander uitlaat systeem?
Aan welke prijs moet dat ik ongeveer denken?
 
Volkswagen  Polo R WRC 2378  2.0 Turbo 220pk 
Jep mijn auto heeft de volgende modificaties (de prijzen waren in 2020):
  • Uitlaatsysteem vanaf (en inclusief) sport katalysator, midden demper en klepfunctie in einddemper. €3.099
  • Downpipe €1.599
    • De benoemde prijzen hierboven zijn inclusief montage.
  • Wagner intercooler €850
  • Sachs sportkoppeling €700
  • Rollerbank sessie met gegevensuitdraai €500
 
  • Leuk
Waarderingen: Ying WRC
Jep mijn auto heeft de volgende modificaties (de prijzen waren in 2020):
  • Uitlaatsysteem vanaf (en inclusief) sport katalysator, midden demper en klepfunctie in einddemper. €3.099
  • Downpipe €1.599
    • De benoemde prijzen hierboven zijn inclusief montage.
  • Wagner intercooler €850
  • Sachs sportkoppeling €700
  • Rollerbank sessie met gegevensuitdraai €500
Dit is toch eigenlijk wel stage 2 te noemen?

Ik heb Polo's gezien die met downpipe op 340 draaien.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Dit is toch eigenlijk wel stage 2 te noemen?
Voor vermogen is het stage 1+, want het is exclusief inlaatbehuizing. Dit is gewoon de standaard behuizing.
Op de WRC heb je de inlaat ook niet nodig voor 330/340pk.

De overige mods zijn ter ondersteuning van het vermogen.
Intercooler voor de turbo, koppeling voor de transmissie, EBC remmen voor stoppen etc.

Zelf ben ik ook geen van fan dat hele 'mijn auto is stage 24 met 1900pk' gebeuren, mja geef het beestje een naam.
 
Voor vermogen is het stage 1+, want het is exclusief inlaatbehuizing. Dit is gewoon de standaard behuizing.
Op de WRC heb je de inlaat ook niet nodig voor 330/340pk.

De overige mods zijn ter ondersteuning van het vermogen.
Intercooler voor de turbo, koppeling voor de transmissie, EBC remmen voor stoppen etc.

Zelf ben ik ook geen van fan dat hele 'mijn auto is stage 24 met 1900pk' gebeuren, mja geef het beestje een naam.
Ja oké,

Ik snap dat je het liefst de boel wat sterker hebt. ik heb zelf ook (maar) stage 1 met een versterkte koppeling + EBC Remmen. Maar die 140 pk wat ik heb zou in principe ook met standaard koppeling kunnen.

Ik dacht dat een stage 1 enkel het veilig behaalbare is met standaard onderdelen, dus standaard koppeling, uitlaat etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
140pk en 330pk is wel een wezenlijk verschil.
Van 220 naar 330pk en 450nm koppel zal ervoor zorgen dat je koppeling binnen de kortste keren gaat slippen.
Zelfs met de huidige SACHS koppeling merk ik dat het soms slipt in de 3e versnelling.

Je kan het zien als een 'extra' maar eigenlijk is het een vereiste voor de langere termijn.
Dat geldt ook voor koeling van onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jeroldd
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!